Studie: Facebook je nejdůvěryhodnější platformou pro obsah značek

30. 7. 2015 | Jakub Hort
Která online platforma je nejdůvěryhodnější a jaký obsah sdílíme nejčastěji na sociálních sítích? I na tyto otázky odpověděla studie, kterou provedla Acquity Group.

Jak digitální obsah ovlivňuje naše nákupní rozhodování? Studie Acquity Group především odpovídá na otázku, zda komerční obsah opravdu prodává” a pokud ano, tak které kanály jsou vnímány jako nejdůvěryhodnější. Za tímto účelem provedla průzkum na vzorku 2 035 Američanů starších 18 let

 

Podle očekávání se výsledky v různých věkových kategoriích velmi lišily. Mladí lidé od 18 do 30 let věří komerčnímu obsahu publikovanému na Facebooku, zatímco starší generace nejvíce důvěřuje tiskovinám. Výsledky zobecněné pro všechny věkové kategorie naleznete v tabulce níže. Zajímavé je, že blogy - často prezentované jako základ content marketingu - jsou považovány za nejméně důvěryhodné. Na chvostu tohoto srovnání se také umístil Snapchat, Youtube nebo Twitter.Graf č.1: Na kterém z těchto kanálů byste nejvíce věřili komerčnímu obsahu?" (1 je nejvíce důvěryhodný kanál)

Nejvlivnějším zdrojem informací, který nejvíce působí na nákupní rozhodnutí, je televize s 57 %. S poměrně velkým odstupem následují tištěné magazíny a noviny (38 %). Ale zároveň okolo 35 % respondentů odpovědělo, že nikdy nevyzkoušeli nový produkt, který by byl implicitně inzerován na některém z těchto kanálů.

 Graf č.2: Vyzkoušel jsem nový produkt nebo službu na základě kampaně na následujícím kanálu.


Průzkum se také zaměřil na to, jaký typ obsahu jsou lidé ochotni na svém profilu sdílet. Většina lidí, 77 %, zvolila možnost “Odkaz, který mi poslal můj kamarád nebo člen rodiny.” Nejmenší pravděpodobnost sdílení má obsah, který zobrazuje celebritu propagující nějakou značku.

Obrázek č.3: Které z následujících možností jste ochoten sdílet na své sociální síti?” (Zelená) a “Které z následujících možností jste ochoten si zobrazit na sociálních sítích?” (Červená)

Američtí uživatelé nejraději sdílí vtipná videa a šíří povědomí o sociálních kauzách. S velmi malou pravděpodobností se svými kontakty sdílí odkazy na produkty, které v nedávné době zakoupili a videa, která evokují negativní emoce.

Graf č.4: Který z těchto typů obsahu nejpravděpodobněji sdílíte s vaší sítí?


Další zajímavá data o tomto průzkumu naleznete zde.

Štítky dokumentu: E-Commerce Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.