Studie: Kdy postovat a jak ovlivňuje dosah na Instagramu použití emojis nebo hashtagů

17. 12. 2019 | Barbora Vičarová
Studie analytické platformy Quintly zanalyzovala téměř 5,5 milionu příspěvků, aby zjistila, co všechno ovlivňuje dosah na Instagramu. Vyplatí se používat emojis a hashtagy? A kdy je ideální příspěvek vypostovat? Dozvíte se zde.

V první části studie analytické platformy Quintly jste se mohli dozvědět nakolik ovlivňuje dosah na Instagramu obsah příspěvku nebo jeho popisek. V analýze bylo vzorkem na 34 tisíc firemních účtů a 5,4 milionů příspěvků zveřejněných v období od začátku ledna do konce června 2019. Velmi svěží data tedy ukazují, co v současné chvíli na Instagramu funguje a my se nyní podíváme, čím vším kromě obsahu a popisku příspěvku můžete svůj dosah ovlivnit.

Málo emojis, málo interakcí

Ačkoliv se barevné obrázky vyjadřující emoce, symboly nebo nejrůznější aktivity, tzv. emojis, neustále rozšiřují, uživatelé Instagramu je ani v roce 2019 nemají zcela v malíku. Podle studie totiž více než polovina příspěvků emojis v popisku vůbec neobsahovala. Je to však chyba, která vám může ubrat na interakcích?

Studie ukázala, že nehledě na velikost profilu, příspěvky bez emojis mají méně interakcí než ty, které emojis v popiscích používají. U malých profilů s počtem sledujících do 1 tisíce platí úměra: čím více emojis, tím více interakcí. U větších profilů je pak nejideálnější používat mezi 4 až 10 emojis na jeden popisek příspěvku. 

A co hashtagy?

Kromě emojis je v prostředí Instagramu velmi oblíbené také používání hashtagů, skrze které vás mohou nalézt lidé pro které je téma nebo popis relevantní. Platí tedy to samé, jako pro emojis? Tedy čím více, tím lépe? Podle analýzy sledovaných příspěvků jsou hashtagy rozšířenější a nepoužilo je pouze 28,7 % příspěvků. Většina příspěvků má v popisku mezi 1 až 10 hashtagy, 12,9 % příspěvků pak vsadilo na kvantitu a použilo 10 a více hashtagů.

U hashtagů je to překvapivě přesně naopak. Jediný, komu se vyplatí je používat hojně, jsou profily s méně než tisícem sledujících, kde jim hashtagy pravděpodobně rozšíří základnu sledujících a mohou přivést nové zájemce o téma. U větších profilů je však nejvýhodnější hashtagy používat omezeně nebo vůbec.

Ideální stav u velkých profilů se základnou sledujících nad 10 milionů je pak vůbec nejlepší hashtagy nepoužívat vůbec.

Publikujte o víkendu

Poslední palčivou otázkou, která trápí každého marketéra, je kdy publikovat příspěvky? I na tento problém se studie zaměřila a pro Instagram dle uvedených dat platí, že nejlepší interakce získáte o víkendu, kdy je postů méně a mají tedy větší pozornost diváka. 

Zdroj: Quintly

 

Kam dál?

Pokud vás zajímá první část našeho shrnutí, naleznete ji ZDE. Dozvíte se, zda je efektivnější postovat fotky nebo videoobsah a nakolik rozhodující je délka popisku. 

Štítky dokumentu: Infografika Instagram
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.