Studie: Vliv Facebooku na světovou ekonomiku roku 2014 v číslech

4. 2. 2015 | Dan Škvařil

Facebook zadal před rokem společnosti Deloitte výzkum svého vlivu na globální hospodářství. Ta nyní přichází s konkrétními výsledky. „Naše studie zjistila, že Facebook významně aktivuje globální ekonomiku a rozvíjí nové příležitosti propojováním lidí, podniků, snižováním zábran v marketingu a podněcováním inovací,“ tvrdí Jolyon Barker z Deloitte.

Studie zkoumala, jak velkou ekonomickou hodnotu a kolik nových pracovních míst přinesl Facebook přímými i nepřímými prostředky v roce 2014. Vliv média rozdělila na tři oblasti: 

  • prostor marketingové komunikace mezi organizacemi a jejich zákazníky,
  • platforma pro vývoj aplikací,
  • rozvoj a nákup mobilních zařízení a internetové sítě (mobilní datové sítě, Wi-fi atd.).

Celkově se odhaduje globalní ekonomický přírůstek v hodnotě 227 miliard dolarů. Naprostým šampionem využití této příležitosti se stalo USA, které z této částky vykazuje celých 100 miliard (toto číslo je mimochodem téměř srovnatelné s předloňským úspěchem Googlu, který na domácí půdě pomohl k zisku 111 miliard dolarů). Nových pracovních míst vzniklo po celém světě 4,54 miliónu, z toho 1,16 miliónu ve Spojených státech. Detailnější údaje pak naznačují efekt jednotlivých oblastí:

  • Facebook jako nástroj marketingové komunikace přinesl 148 miliard dolarů,
  • díky vývoji aplikací se vydělalo 29 miliard dolarů,
  • vliv Facebooku na rozvoj mobilních zařízení a internetových sítí obohatil svět o 50 miliard dolarů.

Tato čísla jsou vskutku impozantní, obzvlášť pokud je porovnáme s 8,5 tisíci zaměstnanci Facebooku samotného a hodnotou společnosti, která  činí cca pouhých 8 miliard dolarů. Mnohem důležitější roli však hraje 1,35 miliardy těch, kdo díky ní na celé planetě denně komunikují.

A jak na tom byla v loňském roce Evropská Unie? 51 miliard dolarů a 781 miliónů vytvořených pozic je jistě dobrou zprávou. Co je však zajímavější, tyto údaje nám díky výsledkům starší studie ekonomického vlivu Facebooku na EU z roku 2011 poslouží jako ukazatel vývoje. Nárůst ekonomické hodnoty se tehdy odhadoval na 19,7 miliard dolarů a počet nových míst na 232 tisíc.

 

 Údaje za rok 2014

Jen těžko se dá odhadovat, kam se tyto hodnoty posunou v příštích letech. Ale vzhledem k tomu, jak oblíbenost této sociální sítě obzvláště v bohatších zemích upadá, se dá zatím předpokládat, že o moc výš již asi nevystoupají.

Zdroj: www.viralblog.com

Štítky dokumentu: Facebook Infografika
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.