Studie Nielsen: Investice do internetové display reklamy se v roce 2013 výrazně zvýšily

28. 1. 2014 | Irena Šovčíková
Využití display reklamy se za rok 2013 masivně zvýšilo. Největší část rozpočtu ale stále jde do TV reklamy, ukazuje studie společnosti Nielsen.

Reklama na internetu je nepochybně na vzestupu a s každým rokem je její využití větší a větši. V širším měřítku reklamy napříč všemi možnými kanály ale stále zůstává malým hráčem. Společnost Nielsen zveřejnila data za první tři kvartální období v roce 2013, která ukazují v jaké reklamní oblasti se vloni nejvíce utrácelo a jak narostlo využití konkrétních formátů.

Asi není žádným překvapením, že největší nárůst zaznamenalo využití display reklamy na internetu, mobilech a aplikacích (pozn.redakce - v datech není zahrnutá reklama ve vyhledávačích) - konkrétně o 32.4 %, což je mnohonásobně více, než třeba u televizní reklamy. Její využití se v roce 2013 zvedlo o 4.3 %. V globálním měřítku inzerenti také hojně využívali i venkovní reklamu - konkrétně o 5.1 % více, než v roce 2012. Naopak inzerce v tradičních médiích jako jsou noviny, časopisy, rádia a kina v globálním měřítku klesla.

Vzhledem k rozdílu mezi cenami televizní inzerce a on-line reklamy ale zůstává, co se utraceného rozpočtu týče, na vedoucích pozicích TV reklama s více než 57% podílem celkového reklamního rozpočtu. Podle agentury Nielsen investovali  inzerenti do display reklamy pouhých 4.5 % z budgetu. Je ale vhodné zmínit, že data od Zenith Optimedia ukazují jiná čísla - podle nich je podíl on-line reklamy až 21 %. Tento rozdíl je však pravděpodobně způsoben tím, že Zenith Optimedia do rozpočtů zahrnuli i data z vyhledávacích reklam. Oproti Nielesen také uvádí odhadovaný globální rozpočet pro reklamu v loňském roce - tedy až 500 bilionů amerických dolarů.

Nielsen také ukazuje, že velmi silnou stránkou internetové reklamy je takzvaná víceobrazovková inzerce (multiscreen advertising) - tedy zobrazování reklamy na webu, na mobilu nebo třeba na televizi. Oproti současným 20 % marketingového rozpočtu můžeme čekat v nejbližších třech letech nárust na 50 % investic do této formy inzerce. "Stále více vidíme inzerenty, jak používají spojení televizních reklam a online inzerce, aby se spojili se zákazníky na více obrazovkách. Strategicky tak upevňují vnímání jejich sdělení a maximalizují dopad." Uvedl Randall Beard, vedoucí globálních reklamních řešení společnosti Nielsen.

V celkovém měřítku utratily společnosti po celém světě o 3.2 % více peněz, než v prvních třech čtvrtletích roku 2012. Nejvíce narostly marketingové rozpočty v asijsko-pacifickém regionu - o 7 %. Evropa však utratila v prvních třech kvartálních obdobích o 3.8 % méně. Na druhou stranu, se zlepšující se ekonomikou se zvedá i jistota firem a tím i prostředky určené na marketing. Uvidíme tedy, co nás čeká v roce 2014.

Zdroje: TechCrunch, Nielsen

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.