Studie ShopIgniter: Reklamy na Facebooku zvyšují počet zhlédnutí až o 200 %

18. 10. 2013 | Petr Michl
Studie ShopIgniter říká, že je Facebook nákladově nejvýhodnější kanál pro propagaci. Dle Nanigans se CTR FB reklam za poslední rok zvýšila o 357 %. Jaké jsou vaše zkušenosti?

Nová studie od společnosti ShopIgniter přináší velmi příznivá čísla o facebookové reklamě. Dle ní propagace příspěvků zvyšuje virální a organický dosah o 200 %.  Společnost s titulem „Facebook Preferred Marketing Developer" zkoumala příspěvky v news feedu v prvním a druhém kvartálu tohoto roku.   Senior Director of Strategy, Justin Kistner, komentovala výsledky: "Tato studie ukazuje, že je Facebook nákladově nejvýhodnější kanál pro propagaci vedoucí k reálným byznys výsledkům. Toto je poprvé, kdy bylo dokázáno, že je Facebook dobrý pro podnikání."

Toto prohlášení je možná až příliš zobecňující a berme v potaz, že ho vyřkla firma, která se správou reklam na Facebooku živí. Studie nicméně přináší velice užitečná data, ohledně toho, jak moc propagace pomáhá míře zapojení uživatelů u jednotlivých druhů příspěvků.

V tomto ohledu poskytnutí nějakých eur či dolarů pro dodatečnou propagaci zabírá nejvíce u fotografií a nabídek (Offers), dobře funguje i poznámka (Note). Nejméně pak pomůže dodatečná propagace u linků.

Data vycházejí ze zkoumání více ne 2 tisíc příspěvků a jejich více než 2 miliard impresí během prvního a druhého kvartálu tohoto roku. Zásadní zjištění zní:

  • Placené příspěvky výrazně zvyšují dosah, ale mají zároveň velký vliv na zlepšení organických a virálních zobrazení stránky až o 200 %.

  • Více než 51 % z engagementu v kampaních pocházelo z mobilních telefonů.

  • Vizuálně bohaté příspěvky snižují negativní zpětnou vazbu až o 600 %.

Pro finanční návratnost investic potřebují značky povětšinou směřovat uživatele pryč z Facebooku na jejich stránku. Takovéto druhy příspěvků je dle ShopIgniter radno pro dosažení vyššího zapojení uživatelů propagovat. Dalším zjištěním je, že na mobilních telefonech fungují lépe příspěvky s velkými fotografiemi, na desktopu se pak vede foto příspěvkům, u kterých je v komentáři link.

CTR reklam se meziročně zvýšila o 357 %

Jinou studii vydal další „Facebook Preferred Marketing Developer", Nanigans. Ta mluví o tom, že se výkonnost reklam na Facebooku zvyšuje. Oporou má být zkoumání výsledků celých 150 miliard impresí reklam na FB v průběhu třetího kvartálu tohoto roku. Mezi zásadní zjištění patří:

  • CTR reklam na Facebooku se meziročně zvýšil 3,75x

  • ROI zkoumaných kampaní v průměru činilo 152 %

  • News feed marketéry táhne. Za reklamy v něm bylo utraceno 57 % reklamních investic.

  • Reklama v pravém sloupci přinášela ROI 228 %

  • Facebook reklama založená na remarketingu (Facebook Exchange) měla 28x více prokliků v news feedu než v pravém postranním sloupci. Pravý postranní sloupec se ovšem i tak mohl pochlubit ROI vyšší o 15 %.

Obecné ponaučení tedy je, že zapojení uživatelů se buduje stále nejlépe přes news feed. Nemusí to ale tak nutně platit i pro návratnost investic. Ti, co klikají na reklamy v pravém sloupci, akceptují to, že se jedná obvykle o nějakou prodejní nabídku, a mají tak vyšší tendenci na nic při prokliku kladně reagovat.

Ne tak pozitivní zprávou je to, že se reklama prodražuje. Od začátku do konce posledního kvartálu se cena za tisíc impresí (CPM) zvýšila o 37 %. Značky, které při své komunikaci na Facebooku nechtějí využívat reklam, také nemusí mít z výsledků studie radost. Na větším počtu prokliků a účinnosti reklam má vysoce pravděpodobně zásadní podíl jejich výhodnější rotace v news feedu na úkor neplaceného obsahu.

Zdroje: www.shopigniter.com, www.nanigans.com

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.