Sváteční nálada patří i do marketingové komunikace

7. 12. 2012 | Bednářová Daniela
Firmy na sociálních sítích ladí sváteční atmosféru na obrázcích, soutěžemi i příspěvky.

Advent je tady, včera už přišel Mikuláš v doprovodu čerta a anděla. Sváteční atmosféra se ale neprojevuje jen na kalendáři, na nabídce vánočních kolekcí a v prodeji stromků u supermarketů. Přiznejme si, Vánoce jsou pro většinu obchodníků nejvýdělečnější období v roce. A tak se sváteční duch dostává do marketingu a to i na sociálních sítích.

 

Projevy jsou různé. Firmy můžou své zákazníky na Vánoce naladit například vizuálně. Na Facebooku se aktualizují úvodní fotografie na ty, kde je trochu nasněženo. Spousta sněhu napadala napříkad na profily mobilních operátorů.

Ani ostatní sociální sítě nemusí zůstávat pozadu. Na Pinterestu se dají vytvářet speciální sváteční nástěnky, které mohou plnit i funkci seznamu vánočních přání.

Komu jsou obrázky málo, může přijít s větším kalibrem a nabídnout například vánoční soutěž. Datart letos rozjel Andělskou vánoční soutěž.

 

Albert zase spojil Vánoce a oslavy nového roku. Vyzývá své fanoušky na Facebooku, aby se fotili u pečení vánočního cukroví a soutěžili o sadu pyrotechniky.

 

Další možností jsou i speciální dárkové poukazy. Důležité totiž je se zákazníkům v tomto čase divokého utrácení připomenout. Od věci není ani vytvoření tipů na dárky. Firmy svůj sortiment roztřídí pro různé skupiny - ať už ty tradiční - pro maminku, pro tatínka, … nebo méně tradiční - pro ty, co zlobili.

Lidé se na svátky těší a některým firmám se vyplatilo podpořit jejich nedočkavost zavedením odpočtů na stránkách. Společnost Victoria’s Secret takto například odpočítávala několik posledních dní před svojí velkou prosincovou přehlídkou.

 

Podceňovat by se neměly ani příspěvky, které nejsou zaměřeny na prodej. Šíření sváteční nálady například v podobě obrázků (hromady uhlí) či kladení dotazů o počtu napečených perníčků uživatele sociálních sítí dobře angažuje.

 

Zdroje: www.searchenginejournal.com, www.facebook.com

Štítky dokumentu: Facebook Pinterest

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: