Švédská firma mazaně přelstila algoritmus Googlu. Do výsledků propašovala fakta o klimatické zátěži oděvního průmyslu

16. 4. 2020 | Eva Dragulová
Online tržiště Tradera chytře využilo předvánočního ruchu k originální kampani. Lidi, kteří si chtěli nakoupit nové módní oblečení, přesměrovali na stejné kousky, ale z druhé ruky. Celou akcí chtěli upozornit na to, jak módní průmysl devastuje přírodu.

Tradera produkty

Kupujeme si stále více věcí. Před Vánoci a ve slevách po Novém roce nákupní šílenství vrcholí. A na tento fakt chtěli poukázat zaměstnanci společnosti Tradera ve své kampani „Face the Hidden Facts“ (Čelte skrytým skutečnostem). Mezi nejvíce vyhledávané kousky oblečení „zakamuflovali“ fakta o spotřební módě a o tom, nakolik škodí životnímu prostředí. 

Oblečení s příběhem

Aby zákazníky donutili trochu přemýšlet nad výběrem oblečení a nasměrovali je k udržitelnější módě, vyrobili 3D repliky oblíbených kusů, jako jsou bílé tenisky nebo péřová vesta, a do nich umístili svá poselství. Šlo o silná sdělení: „Módní průmysl je zodpovědný za 8 % celkových emisí“ nebo „Móda má na svědomí 20 % znečištění světové vody“. Speciálně upravené obrázky se objevovaly ve výsledcích vyhledávání, když zákazník napsal do Googlu třeba „bílé tenisky“.

Přelstili Google

V Tradeře netušili, zda se jejich upravené produkty ve výsledcích vůbec objeví. Jak to celé provedli? Nejprve analyzovali, které zboží z módní oblasti se nejvíce hledalo běhempředvánoční nákupní horečky v prosinci 2019. Do obrázků nejúspěšnějších produktů dodali svá znepokojující poselství týkající se přírody. Otaggovali je stejnými klíčovými slovy, která fungovala i v případě originálů. Předpokládali, že jejich obrázky algoritmus Googlu vyhodnotí jako populární zboží a nabídne je na horních pozicích ve výsledcích vyhledávání.

Jejich předpoklad se potvrdil! Během několika dnů se upravené produkty od Tradery začaly zobrazovat ve výsledcích nahoře. Když jste na ně klikli, tak vás to přesměrovalo na stránky, kde jste mohli koupit stejné zboží. Akorát použité. 

Brand manažerka společnosti Chantal Olsson k tomu dodává: „Tradera se už více než 20 let snaží o to, aby spotřební zboží přicházelo znovu do oběhu. Ale nikdy to nebylo tak palčivé téma jako dnes. Věci jsou dostupnější a kupovat udržitelnou módu je důležitější než kdy dříve. Chtěli jsme pomocí algoritmu Googlu zasáhnout zákazníky, kteří mají chuť nakupovat, a otevřít jim oči a připomenout jim, že k novému zboží vždy existuje jeho udržitelná alternativa.“

Zdroje: lbbonline, trendhunter

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.