TED: Ads Worth Spreading 2014

17. 3. 2014 | Irena Šovčíková
TED jsou myšlenky, které stojí za to šířit. Nebo také reklamy - podívejte se na letošní výběr Ads Worth Spreading.

TED je organizace, která má za cíl šířit mezi lidi zajímavé nápady a názory. Nebo třeba reklamy. Takové, které jsou silné, inovativní a inteligentní. Takové, které v pár minutách dokáží ovlivnit třeba pohled na svět.I letos proto vznikl seznam Ads Worth Spreading. A ačkoliv jsou výborné a kvalitní všechny, připravili jsme pro vás výběr pěti, jenž možná ještě neznáte, ale neměli byste o ně přijít.

Adobe - Click Baby Click

Webová analytika je v dnešní době na vysoké úrovni. Když ale nebudete umět číst data správně, dost možná naprosto zbytečně zadáte pokyn k zvýšení produkce. Stejně jako v této reklamě. Prudký nárůst prokliků a návštěv totiž nemusí nutně znamenat nárůst poptávky. Třeba jenom malé dítě zaujalo tlačítko v reklamě. S marketingovými nástroji od Adobe takový zásadní omyl prý nehrozí. Na tomto spotu od Goodby Silverstein & Partners oceňujeme hlavně vtipnost a svěží tempo.


SAIH - Let's save Africa

Charit, které působí v Africe, je v dnešní době opravdu velké množství. A kdykoliv se nějaká z nich rozhodne natočit přímo v místě dění propagační spot, zavolají Michaelovi. Michael je tak naprosto regulérní herecká hvězda, a taky představitel klasického stereotypu. Reklama SAIH (Norwegian Students' and Academics' International Assistance Fund) se sarkastickým humorem ukazuje, jak se často necháme lehce zmanipulovat a dojímáme se nad věcmi, které jsou ve výsledku třeba jen čistý byznys.


New Zealand Transport Industry - Mistakes

Lidé dělají chyby. A i ten sebemenší omyl může mít nedozírné následky. Obzvláště, když se řítíte po silnici ve vysoké rychlosti. Jakkoliv si chybu uvědomíte, změnit už to nejde. Krátký spot určený hlavně řidičům z produkce Clemenger BBDO New Zealand využívá skvěle motiv zastavení času a uvědomění si chyby. Ani to ale nehodě zabránit nemůže.


IBM - A boy and his atom

Reklama nemusí být nutně jen hraná nebo animovaná. Když máte přístup k vhodné technice jako lidé z IBM, můžete vytvořit milý příběh o malém chlapci. Z atomů. Samozřejmě, že stomilionkrát zvětšených. Ve spolupráci s agenturou Ogilvy&Mather tak vznikl nejmenší film na světě, dokonce zapsaný ve Guinessově knize rekordů. Oceňujeme originální nápad i využití vlastních zdrojů.


Honda - Hands

Zvědavost je zásadním hnacím pohonem našich životů. Pro firmu Honda je to vlastnost, díky které se stala japonská značka významným hráčem automobilového průmyslu. V krátkém filmu, ukazujícím přeměnu od matice až po nejrůznější modely vozidel, Honda oslavuje zvědavost svých techniků a zaměstnanců. Kromě kvalitního grafického zpracování se nám líbí i množství drobných detailů, které mimojiné odkazují na minulé marketingové počiny Hondy.

Výběr TED Ads Worth Spreading 2014 čítá 10 reklam. Zbylou pětici si můžete prohlédnout zde.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.