Tetra Pak jako první obalová společnost v Evropě uvádí na trh papírová brčka

5. 8. 2019 | Petr Michl
Firma navíc zveřejní technologii jejich výroby. Z inovací tak bude moci těžit celý obalový a potravinářský průmysl. Tetra Pak již teď pracuje na vývoji plně biologicky rozložitelných materiálů.

 

Brčko se stalo symbolem zbytečného plastu, kterým zavaluje lidstvo přírodu. Reaguje na to i společnost Tetra Pak, výrobce obalů zejména pro mléka, ale i různé další nápoje mneších objemů, které jsou často doplněna právě plastovou slámkou. Tetra Pak uvedla, že její zákazníci v Evropě zahájili tržní testování papírových brček určených pro nápojové kartony. Je tak první obalovou společností v regionu, která uvedla papírová brčka na trh.

Společnost také oznámila, že bude sdílet informace o výrobě papírových brček, aby podpořila vývoj alternativ k jednorázovým plastovým brčkům pro nápojové kartony.

„Potěšilo nás, že se nám podařilo vyvinout a vyrobit papírové brčko, které je plně funkční a splňuje mezinárodní normy pro bezpečnost potravin. Je to důležitý krok na cestě k naší vizi přinést obal vyrobený výhradně z rostlinných materiálů a přispět tak k dosažení nízkouhlíkové oběhové ekonomiky,“ říká Adolfo Orive, prezident a CEO společnosti Tetra Pak.

Papírové brčko od společnosti Tetra Pak je vyrobeno z papíru s certifikátem FSC TM a je možné jej recyklovat společně s obalem. Ze začátku bude k dispozici v kombinaci se dvěma malými baleními, která se běžně používají pro mléčné a ovocné nápoje pro děti: Tetra Brik® Aseptic 200 Base a Tetra Brik® Aseptic 200 Base Crystal.

Kinga Sieradzon, generální ředitelka Tetra Pak pro region Polsko, Česká republika, Slovensko a Maďarsko, uvedla:

Rozhodli jsme se, že nepožádáme o patentovou ochranu našich technických inovací, které se týkají zařízení a materiálů v souvislosti s výrobou papírových brček, a místo toho je zveřejníme. K dosažení společného cíle průmyslu, kterým je nízkouhlíková cirkulární ekonomika, se musí celá dodavatelská základna pro papírová brčka rychle rozšiřovat a růst. Nabízíme všem našim dodavatelům a zákazníkům, aby využívali naše znalosti a spojili s námi síly s cílem navýšení produkce papírových brček v co nejkratším čase.“ 

Tržní testování začalo v omezeném množství, ale společnost neustále zvyšuje výrobní kapacitu ve své továrně na papírová brčka v portugalském Lisabonu. Společnost také oznámila, že průběžně vyhodnocuje technologický pokrok a spolupracuje s mnoha technologickými lídry, aby prozkoumala plně biologicky rozložitelná řešení, jako jsou polyhydroxyalkanoáty (PHA), polymery derivované z rostlinných materiálů, které jsou biodegradovatelné.

Další plány společnosti Tetra Pak zahrnují výrobu uzávěrů připevněných k obalům a integrovaných systémů pro konzumaci nápojů. Za tímto účelem společnost spojila svá vývojová oddělení a týmy dodavatelského řetězce a poskytla tak další zdroje k realizaci těchto plánů.

Plastová brčka tvořila dle National Geographic jen 2 tisíce tun z 9 milionů tun plastu, které se dostalo v roce 2018 do oceánů. To je 0,025 %, pouhý zanedbatelný zlomek. Přesto se stala důležitým symbolem zbytečného nadužívání plastů, když není potřeba nebo má dosažitelné alternativy. Z toho důvodu se jich rozhodla zbavit například IKEA nebo Starbucks. Pochopitelně v mnohém jde o gesta v deklaratorní rovině, ne o systémové řešení problému. I ta mají ovšem váhu. Gesto Tetra Paku ji pak má mnohonásobnou, obzvláště díky tomu, že se svou technickou inovaci nerozhodla chránit patentem.


Tip redakce: 

Tah proti brčkům je starý jen několik let a je spojen mimo jiné s videem nebohé mořské želvy z roku 2015, která má brčko v nose. I s tímto motivem pracovala silná kampanň Greenpeace. Prohlédněte si ji v článku Nevycucněte život z našich oceánů, varují děsivé reklamy Greenpeace

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.