Tiffany boří tabu se svou první reklamou, v níž účinkují gay snoubenci

14. 1. 2015 | Irena Šovčíková
I muži mohou snít o zásnubním prstýnku od Tiffanyho. Právě proto je v jeho nové reklamě poprvé zobrazen gay pár.

Legendární značka šperků Tiffany&Co rozvířila vody se svou novou reklamou. Ta je na první pohled klasicky šik a elegantní, jako tomu bývá u Tiffanyho zvykem. Až na to, že ústředními hrdiny této reklamy jsou dva muži. Tiffany tak vkusně posouvá hranice reklamy na další úroveň.

Reklama je velmi moderní obor a gay tématika ji není nijak extrémně vzdálená. Hranice toho, co je a není tabu se s každým dnem posouvají. A Tiffany&Co udělal se svou černobílou, stylovou fotografií zamilovaného páru stejného pohlaví krok ještě dále. U tak tradiční a zvedené značky je obzvlášť se čemu divit, že riskla pobouření mnohdy dost konzervativních amerických zákazníků. Navíc, samotný homosexuální sňatek je v Americe legální jen v některých státech.

I tak si značka zasloužila vesměs pozitivní zpětnou vazbu a minimálně více zaujala samostatnou cílovou skupinu - samotné homosexuály. My oceňujeme, že na rozdíl od jiných reklam je v této gay tématika zobrazená přirozeně a se stylem. Navíc podle časopisu Elle na reklamě nejsou dva najmutí modelové, ale reálný pár z New Yorku. Reklama je součástí kampaně Will You, která ukazuje 7 příběhů příběhů spojených s manželstvím. A vzhledem k tomu, že láska může mít mnoho forem, nejen tu klasicky heterosexuální, rozhodli se v Tiffany&Co zapojit i gay pár. Dobrý nápad.

Podobně odvážný krok udělala v loňském roce i značky džínových kalhot, Crocker Jeans. V její reklamě se totitž objevila androgynní modelka Erika Linder, která zastoupila jak mužského modela, tak modelku. V jednom reklamním spotu se tím pádem objevil jeden člověk ve dvou pohlavích. A oslavili úspěch. Více o androgynních modelech v reklamním průmyslu si přečtěte v článku Jedna reklama, jeden model, dvě pohlaví.

Důležité je, že LGBT tématika v reklamě nemusí nutně znamenat trapný humor a klišé, jako tomu často bývá (obrázek výše nevýjimaje). Tiffany&Co perfektně dokazují, že i provokativní reklama může působit tradičně.

Zdroj: Washington Post

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.