TikTok plánuje spuštění HR platformy pro nábor lidí z generace Z

17. 5. 2021 | Petr Michl
Proč se k obracení burgerů ve fast-foodu nedostat přes zábavná videa na TikToku? Aplikace má plán, jak oslovit generaci Z s pracovními nabídkami.

HR manažeři už navštívili nespočet konferencí o tom, jak zaujmout mileniály, jak je motivovat a jak s nimi v práci vycházet. Sotva se to naučili jakž takž zvládat, přicházína pracovní trh generace Z, která se zdá ještě vybíravější a její oslovení může být ještě větším oříškem než u generace Y. TikTok s tím plánuje pomoci.

Informoval o tom portál Axios. Aplikace s více než miliardou stažení má rozhodně potenciál oslovit mladé publikum. A ani u HR platformy nehodlá uhnout ze svého obsahového stylu. Úvahy totiž směřují zatím k tomu, že by místo zasílání CV adepti na nabízená místa reagovali právě formou krátkých videí.

Nemá jít o součást TIkToku, ale spíše o separátní web/aplikaci, kde budou moct značky vkládat své nabídky a uživatelé TikToku na ně odpovídat. V současnosti má už být toto řešení betatestováno s vybranou skupinou společností.

Ač bychom se nedivili, kdyby v HR a marketingových odděleních McDonald's a dalších top hráčů fast-foodového světa, vymýšleli své náborové strategie pro TikTok, pole potenciálních zaměstnavatelů a tím i uplatnění pro generaci Z je ale jistě vyšší. Široká definice tuto generaci definuje jako lidi narozené mezi lety 1997 až 2015. Letos je tedy nejstarším 24 let a může jít klidně již o absolventy vysoké školy. Vzhledem k tomu, že TikTok je v mnohém o vizuální příběhové zkratce narvané do 15 vteřin, hodí se jistě TikTok pro nábor lidí do kreativních profesí, včetně těch marketingových.

Práci skrze video z TikToku (pravda, publikované na Twitteru) si například sehnal Julian Bass zabývající se speciálními vizuálními efekty. A nakonec se mu dokonce splnilo i to, že se mu ozvali i lidé z Disney. Video ukázka jeho schopností mimochodem získala 25 milionů zhlédnutí a přes 1,3 milionů lajků. 

Idea životopisů ve video formě je čím dál rozšířenější a možná je to právě to, co dnes generace Z chce namísto tradičních CVs dělat.


Kam dál? 


Zdroj: TikTok

Na TikToku jsou malé děti a teenageři pokoušející se o lipsync na popové hity a změnu svého outfitu co 2 vteřiny. Tento předsudek dnes už neplatí. Čím dál aktivnější jsou i rodiče a videa s hashtagy jako #parenting mají miliardy zhlédnutí.

Štítky dokumentu: TikTok

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: