Už se zase perou. McDonald's a Burger King vedou reklamní válku v centru Bruselu

30. 7. 2019 | Petr Michl
Jen je roztrhnete a už jsou zase v sobě. Ronald McDonald s Burger Kingem se potkali na jedné ulici a bez ostrých slov (a reklamních sloganů) se to neobešlo.

Války značek mohou být zábavné. V českém prostředí to dokazují internetoví prodejci elektroniky CZC.cz a Alza.cz. Ve světě patří mezi nejznámější půtky ty mezi značkami Burger King a McDonald's. Sága vzájemného škorpení pokračuje, tentokrát v centru Bruselu.

Začala, když Burger King otevřel novou pobočku ve městě pár metrů od restaurace svého konkurenta. McDonald's na to s pomocí agentury TBWA Belgium zareagoval obří plachtou s nápisem „Served by a king, or served as a king?", v překladu jde o otázku: „Obsloužen králem, nebo být obsloužen jako král?" Jako podnadpis se pak skvěla výzva: „Vyzkoušejte náš servis stolů v McDonald's." Drobností navíc pak byla koruna vytvořená z typických zlatých oblouků.



Burger King zareagoval rychle velkoformátovou reklamou umístenou přímo za oknem své restaurace. Její hlavní claim zněl: „Why try to roast if you can't even flame grill?" tedy „Proč péct, když ani neumíte grilovat na otevřeném plameni?"

Za nás jde o poměrně rychlou a adekvátní reakci.

Kam dál?

Burger King je vzájemné válce často agresorem. Následující příklad ale dokládá, že ani strýček Ronald se nenechává zahanbit. Důkazem je billboard McDonald's, který vyrostl uprostřed Francie, aby si udělal legraci z konkurence — konkrétně, aby upozornil víc než 10 metrů vysokým výčtem navigačních pokynů na fakt, že zatímco jeho drive-thru pobočky jsou rozeseté po celé Francii a od daného billboardu je jedna vzdálená pouhých 5 kilometrů, k nejbližšímu Burger Kingu to je kilometrů 258.

Mimochodem Burger King na to zareagoval tímto videem.

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: