Vánoční reklama John Lewis vypráví příběh malého draka Edgara

14. 11. 2019 | Petr Michl
Je tu tradiční vánoční dárek pro lidi z reklamy a marketingu. Adam & Eve/DDB vytvořila pro obchodní dům John Lewis už desátý spot v řadě a tentokrát jde o návrat do světa fantazie a CGI.
„Můžete mít ty nejlepší taktiky na světě a peníze. Když budete mít špatně strategii, neuspějete.“ 1
  • Jak zlepšit efektivitu prodeje?
  • Jak komunikovat se zákazníky?
  • Jak vycházet vstříc klientům?
  • Jak zpracovat funkční strategii?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: Mark Ritson

 

Na vánoční spot obchodního řetězce John Lewis (JL) čeká nejen Velká Británie jako skutečné znamení startu svátečního veselí. Dá se říct, že pro milovníky reklam nastává advent právě jejím vydáním. Letos se tak stalo v noci z 13. na 14. listopad. Spot je přitom návratem k magickým postavám mimo reálný svět.

Loni kraloval vánočnímu opusu JL zpěvák Elton John a jeho vzpomínky vedoucí až k jeho úplně prvnímu pianu. Letos je hlavní hvězdou malý drak Edgar, který těžko zapadá do prostředí středověké vesnice. V popularitě mu nepomáhá, že nedokáže zkrotit „plamenomety“ ve svých nozdrách, a tak roztaví kluziště i sněhuláka a dokonce také zapálí obecní vánoční stromek.

Příběh má samozřejmě šťastný konec a prozradíme jen už to, že Edgarovi pomůže holčička Ava a flambovaný pudink. Podívejte se sami.

Jedná se pochopitelně o práci dvorní agentury John Lewis, Adam & Eve/DDB, která pro značku tvoří už desátý vánoční spot v řadě. Tradicí je, že podkladem vánoční reklamy je cover nějaké slavné popové melodie z minulosti. Tentokrát píseň Can’t Fight This Feeling od kapely REO Speedwagon přezpíval frontman skupiny Bastille, Dan Smith.

Asi nepřekvapí ani to, že dráčka Edgara si můžete zakoupit jako plyšáka (za 15 liber) a část z výnosů za jeho prodej půjde na dobročinné účely.

Novinkou je nicméně pojmenování vlastnictví spotu. K John Lewis se tentokrát přidává i majetkově svázaný řetězec supermarketů Waitrose. Snahu zásluhy za reklamu připsat co nejširší škále brandů ostatně dokládá „John Lewis & Partners and Waitrose & Partners“ v názvu reklamy na YouTube a fakt, že na svém YT kanálu ji distribuuje i Waitrose. Důvodem je úspora nákladů. Oba dva subjekty neprožívají ekonomicky nejveselejší období, JL skončil za první pololetí tohoto roku dokonce poprvé ve ztrátě. V říjnu společnosti oznámily, že budou řízeny jako jednotka a třetina jejich managementu bude propuštěna.

Deník Guardian přisuzuje jejich potíže částečně i Brexitu. Zákazníci v době ekonomické a politické nestability nemají takový nákupní apetit. Snad se to změní alespoň na Vánoce. Dráček Edgar se o to bude snažit, co mu nozdry stačí.

Tip redakce

Porovnejte letošní reklamu od John Lewis s tou minulou. Nemůžeme si pomoci, ale retrospektiva Eltona Johna měla větší sílu.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: