Ve Hře o trůny účinkoval kelímek od Starbucks. Jde o dosud nejlepší (nechtěný) product placement?

7. 5. 2019 | Petr Michl
Product placement za všechny prachy — kelímek od Starbucks před Daenerys učinil oslavu porážky Nočního krále nezapomenutelnou.

Seriál Hra o trůny je fenoménem a chtělo by se s ním spojit mnoho značek. V podobě product placementu u příběhů z fiktivních světů se středověkým nádechem je něco takového přeci jenom obtížné. Lahev vodky, mobilní telefon nebo hodinky by prostě působily jako pěst na oko. Přesně to samé se dá říct i o kelímku Starbucks, ten se ovšem v posledním díle skutečně součástí série HBO stal. Omylem.

Bitva o Winterfell (Zimohrad) je největší válečnou scénou v dějinách televize. Porážka Nočního krále a jeho armády nemrtvých  se musela pochopitelně oslavit. Daenerys stála na vítězné straně, ale v jednom záběru v party módu" rozhodně nebyla. Na stole před ní se totiž objevil kelímek od Starbucks. I když to bylo na zlomek sekundy, fanoušci si toho pochopitelně všimli a začali tapetovat sociální sítě s printscreeny a vtipnými komentáři.

Jedno z videí na Twitteru vysmívající se danému momentu má dokonce 9 milionů zhlédnutí a půl milionu lajků.

Osobně pak milujeme tuto ilustraci kelímku, na němž je zachyceno jméno Daenerys v plném znění se všemi jejími tituly.

Ilustrátor Sephko pak upozornil na své věštecké schopnosti připomenutím svého již dříve publikovaného komiksového stripu. 

Další fanoušci naznačují, že v příštím díle bude hrát Starbucks ještě větší roli. 

HBO na dotazy médií zareagovala poměrně vtipně, když v jejich tiskové zprávě stojí:

„Latté, které se objevilo v poslední epizodě, bylo chybou. Daenerys si objednala bylinkový čaj."

Starbucks přispěchalo s replikou, že čekali, že si objedná spíše nápoj draků.

Má to být pravděpodobně narážka na jejich nový tropický nápoj. Něco nám ovšem říká, že by z toho mohli s vtipným vizuálem vytěžit ještě mnohem více. I tak jde o product placement za všechny prachy, i když byl paradoxně zadarmo.  

Edit: Ještě větší ironií je, že stanice HBO nakonec uvedla, že šlo o kelímek z cateringu, který ten ze Starbucks připomínal. Přesto to na mohutné vlně publicity nic nezměnilo. 


Tip redakce: 

Není to poprvé, co se objevil ve Hře o trůny product placement. Kožešinové koberce IKEA se staly základem pro kostýmy Noční hlídky. Nebylo to ovšem z pohledu diváka zřejmé. Když to ale prozradila na jedné odborné akci kostýmní výtvarnice série, dokázala na to IKEA skvěle zareagovat

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: