Velké britské značky neumí pracovat se sociálními sítěmi

3. 2. 2010 | IKE
S překvapivým zjištěním přišli redaktoři britského Marketing magazine. Pouze pětina velkých společností, jako Coca-Cola, Vodafone, O2, COI nebo RBS, považuje sociální sítě za jeden z hlavních pilířů svých marketingových strategií. Tvrzení vychází z analýzy dat, která poskytl Internet Advertising Bureau.

Ilustrační obrázek, zdroj: archiv

S překvapivým zjištěním přišli redaktoři britského Marketing magazine. Pouze pětina velkých společností, jako Coca-Cola, Vodafone, O2, COI nebo RBS, považuje sociální sítě za jeden z hlavních pilířů svých marketingových strategií. Tvrzení vychází z analýzy dat, která poskytl Internet Advertising Bureau.
Pouze 22% dotazovaných vidí v sociálních sítích hlavní promo kanál. Třetina respondentů je pak přesvědčená, že práce se sociálními sítěmi spadá do kompetence PR, nikoli marketingového oddělení, 12% má dojem, že by s nimi mělo pracovat výzkumné oddělení, 7% tvrdí, že patří pod taktovku IT.

Situace, ve které se britské firmy nachází, je překvapivá i z toho důvodu, že jedna z významných značek, Dell, prakticky ukázal, jak lze pomocí sociálních sítí (konkrétně Twitteru) dosáhnout nevídaného úspěchu. Jeho přístup však nezískal tolik následovníků, kolik se očekávalo a firmy se i nadále "rozkoukávají", aniž by se odhodlaly k adekvátním krokům.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum SEO Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: