Velkým společnostem mizí komentáře i lajky. Jak velkou moc může mít Timeline?

23. 4. 2012 | Bednářová Daniela
Nový vzhled Facebook profilů pravděpodobně nemá takový dopad na aktivitu fanoušků, jak tvrdí některé výzkumy.

Facebook zatím neposkytl žádnou celkovou analýzu přínosu profilu Timeline. Firma Wildfire Interactive provedla sondu do tohoto fenoménu a po šesti týdnech, co společnosti přešly na nový profil, se objevují první data založená na výzkumu jeho vlivu.

Po přechodu na Timeline byl zaznamenán průměrný nárůst ‘lajků’ u jednotlivých příspěvků firem o 22 %, u metriky ‘Mluví o tom’ byl nárůst ještě o něco větší - dosáhnul 25 %. Ale kromě pozitivních čísel, se u výzkumu objevila i nějaká negativní. Snížil se počet komentářů u příspěvků o 6,5 % a celkový nárůst počtu fanoušků se zpomalil. Větší značky dopadly dokonce hůře než ty menší. Počet komentářů u společností, které měly více jak milion fanoušků, klesl o 7,4 %.

Podle generální ředitelky společnosti Wildfire Interactive Victorie Ransom stojí za poklesem komentářů redesign, který Timeline profil přinesl. ”Je mnohem těžší vidět komentáře uživatelů, jak na zdi jednotlivých společnstí, tak v news feedu uživatelů. Timeline je více vizuálně zaměřený, upřednostňují se fotky a videa, která spíše vybízejí k ‘lajkování’ než ke komentářům.”

Otázkou ale zůstává, jak by mohl mít nový profil takovou moc. Přeci jen většina uživatelů Facebooku nechodí přímo na stránky společností, ale mají přístup k jejich sdílenému obsahu přes news feed. Na konkrétní profil společnosti na stránce v rámci největší sociální sítě se totiž podívá méně než 2 % uživatelů. Timeline a jeho kreativní využití by jich mohly přilákat více. S generální ředitelkou společnosti Wildfire Interactive se ale dá souhlasit v tom, že společnosti začaly více sdílet videa a obrázky. To ale hlavně díky doporučením Facebooku, která říkají, že tento typ statusů má u fanoušků největší odezvu.

Zdroje: www.mashable.com, www.allfacebook.com

Tip redakce: 

Wildfire Interactive, která provedla analýzu, z níž vychází tento článek, byla v roce 2012 zakoupena Googlem. Ten potom její provoz ukončil v roce 2014. Seznam alternativních nástrojů pro social media monitoring aktuální pro rok 2018 naleznete zde.   

Štítky dokumentu: Facebook Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.