Virtuální realita pomáhá lidem s roztroušenou sklérozovou znovu prožít jejich koníčky

17. 3. 2016 | Jakub Hort
Ve virtuální realitě dokážou lidé s roztroušenou sklerózou zažít to, co jim už jejich tělo nedovolí.

Představte si, že právě děláte něco, co je vám na světě nejbližší a nedokážete si bez toho představit život. A teď se zkuste vcítit do situace, když onu milovanou činnost nemůžete provozovat, protože vám to vaše tělo nedovolí. Přesně tak krutá je roztroušená skleróza.

Agentura Wieden + Kennedy ukázala v kampani pro organizaci National MS Society, že lidé trpící touto nemocí mohou pomocí virtuální reality znovuobjevit již téměř zapomenuté pocity štěstí, které jim jejich koníčky přinášely.

V prvním videu vystupuje Steve Bettis, který začal se surfováním, když mu bylo 9 let. Jeho vášeň mu vydržela až do roku 2006, kdy mu byla v 57 letech diagnostikována roztroušená skleróza.

Nyní je upoután na vozíček a jeho největším koníčkem je opravování surfů. „Mohl bych si stěžovat, že mám roztroušenou sklerózu, ale díky tomu ta nemoc jen tak nezmizí,“ komentuje Steve svůj zdravotní stav.  Poté se video zaměřuje na profesionálního surfaře Roberta Weavera. Ten si při surfování namontuje na helmu 360 stupňovou kameru, která umožní Stevovi znovu zažít, jaké to je sjíždět divoké vlny. „Tak takové to je surfovat jako ty,“ říká Steve Robertovi poté, co si vyzkouší VR brýle.

Ve druhém videu je hlavní postavou někdejší profesionální tanečnice Amy Meisner, které byla roztroušená skleróza diagnostikovaná v roce 1997. Návrat na prkna, která znamenají svět, jí umožnila vítězka soutěže Born to Dance LaTonya Swann.

„Tancovala jsem od 4 let, tehdy jsem ani nevěděla, co to roztroušená skleróza je. Dnes ještě trénuji choreografii s postiženými lidmi,“ říká Amy na začátku videa. „S 360 stupňovou kamerou mají všichni šanci vidět, co vidím já, a zažít to, co při tanci cítím,“ komentuje možnost natočit video LaTonya. Obrovský úsměv na rtech Amy, a její pohyby rukou dorytmu tance, který na obrazovce vidí, jsou k nezaplacení. „Když sním, tak sním právě o tom, co jsem právě viděla,“ hodnotí zážitek z virtuální reality.

Oba dva si i s krutou nemocí našli cestu, jak zůstat co nejblíže svému nejoblíbenějšímu koníčkovi. Ani jeden z nich se nevzdal a bojovali za svůj sen. Ve stejném duchu se nese i slogan, který kampaň doprovází: „Společně jsme silnější.“ Na webu www.nationalmssociety.org mohou lidé s touto nemocí sdílet své příběhy pomocí hashtagu #WeAreStrongerThanMS. Tato kampaň dokazuje, že virtuální realita nemusí sloužit pouze ke zprostředkování lepšího herního zážitku, ale její význam může mít i daleko hlubší charakter.

Zdroj: Adweek

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.