Virtuální taneční párty a online obědy aneb Agenturní život za časů koronaviru

12. 5. 2020 | Eva Dragulová
Pandemie nastolila v reklamních agenturách novou realitu. Nejistota se stala jejich denním chlebem. Prioritou číslo 1 manažerů je udržet pozitivní naladění pracovního týmu. Naživo se vidět nemohou, snaží se tedy své zaměstnance povzbudit alespoň přes internet. Jak?

hlavni

Karanténa v posledních týdnech mnohé z nás uvěznila doma u obrazovek svých počítačů. Sociální kontakt se smrskl na chaty a video cally s kolegy. Nemožnost jít svobodně pořádně ven dokáže jednomu nehezky zamotat hlavu. Ale firmy potřebují dále fungovat. A k tomu musí mít příčetné zaměstnance. Je potřeba je povzbudit a zachovat jejich pracovní nadšení. Podívejte se, jak k tomu přistoupily či stále přistupují společnosti z kreativních profesí. 

Koronavirus v roli „kata“ kampaní

Podle serveru Information dostali zaměstnanci Facebooku bonus 1 000 dolarů, aby tuto těžkou etapu dokázali nějak překlenout a nestresovali se s pravidelnými splátkami a platbami. Navíc Facebook spustil 100 milionový grant pro malé podniky. Avšak zdaleka ne každá společnost si může dovolit být takový grand. Pro mnohé reklamní agentury je současný stav podobný ničivé tsunami. Klienti s rozšířením koronaviru okamžitě začali pozastavovat své kampaně a snižovat spendy. Na LinkedInu si můžeme sem tam přečíst agenturní postesknutí na to, že tato alarmující situace si nejspíš vyžádá oběti. U leckoho přijde na řadu také snižování nákladů a propouštění. Ale i přes to všechno si snaží udržet alespoň nějakou míru optimismu.

Lidský kontakt přes obrazovku počítače

Agentury přichází s novými nápady, jak své zaměstnance, kteří musí sedět doma, nabudit a namotivovat – hlavně aby z té nucené samotky nezešíleli.

Spousta z nich zařadila do svého pracovního procesu videokonference, mnoho firem nabízí různé společné online obědy, fitness lekce, akce, které by se za běžných okolností konaly offline. Bohužel, současná situace si žádá změnu perspektivy.

joga Samota je dobrá věc, ale když je jí hodně, člověk baží i po malém kousku lidského kontaktu. Andrew Turner z digitální agentury NMPi k tomu dodává:

„Člověk tím, že musí pracovat z domova, skutečně přijde o zdánlivě bezvýznamné chvilky, kdy potkáte někoho v kuchyňce a jen tak se s ním pobavíte, nebo prohodíte pár slov s kolegou od vedlejšího stolu. Tohle všechno teď bohužel nepřipadá v úvahu, tak musíme zkoušet nové způsoby.“

Od online tance, přes jógu, po firemní sídlo v obýváku

Partnerská firma NMPi Incubeta zavedla online denní taneční pětiminutovku na speciální playlist na Spotify, aby pozvedla morálku svých zaměstnanců. Že se neradi předvádíte? Ale ve vašem obýváku je to přece jen větší pohoda než třeba na firemním vánočním večírku – a pak – nejste v tom přece sami, vaši kolegové se třeba vlní před monitorem o pár ulic dál.

To digitální agentura Huge své čtvrteční lekce pilates v Londýně provozuje momentálně pouze přes Google Hangout a z jejich středečního obědového eventu „Huge100 Club” se stala virtuální záležitost, kdy zaměstnanci mají sdílet své selfies a videa ze sousedství na Slacku.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.