Všechna reklamní klišé v jednom videu

27. 3. 2014 | Petr Michl

Reklama je plná klišé, krásných lidí a zaměnitelných záběrů pro nespočet různých značek, které paradoxně všichni mluví o jedinečnosti a touze inspirovat. Videobanka Dissolve poskytla materiál pro stovky z nich, přesto si nyní neodpustila humorné pošťouchnutí právě do reklamního průmyslu a zaměnitelných videí. Se záběry ze svých zásob vytvořila "generické brandové video", které je doprovázené voiceoverem. Hluboký mužský hlas předčítá báseň "This is a Generic Brand Video" od Kendry Eash, která se objevila prvně na webu vydavatelství McSweeney's.

Kombinace záběrů a ironických vět je dokonalá, obzvláště když zazní perly typu "Používáním vyváženého poměru asiatů k černochům, ženám a bílým mužům, si chceme být jisti, že reprezentujeme vaše zájmy a potřeby - nebo minimálně barvu vaší kůže v našich reklamách,"  či "Ale taky podnikáme v USA. Nebo chceme, abyste si to mysleli. Podívejte se na tyto větrné elektrárny v Indianě a tohoto dělníka se špinavým obličejem. Tý jo."  Níže přikládáme pár snímků, které jste v mnoha obdobách museli vidět v různých reklamách snad tisíckrát, A pod ně pro jistotu i celou báseň "This is a Generic Brand Video" v originále.





This is a Generic Brand Video

We think first
Of vague words that are synonyms for progress
And pair them with footage of a high-speed train.

Science
Is doing lots of stuff
That may or may not have anything to do with us.

See how this guy in a lab coat holds up a beaker?
That means we do research.
Here's a picture of DNA.

There are a shitload of people in the world
Especially in India
See how we're part of the global economy?
Look at these farmers in China.

But we also do business in the U.S.A.
Or want you to think we do.
Check out this wind energy thing in Indiana,
And this blue collar guy with dirt on his face.
Phew.

Also, we care about the environment, loosely.
Here's some powerful, rushing water
And people planting trees.
Our policies could be related to these panoramic views of Costa Rica.

In today's high speed environment,
Stop motion footage of a city at night
With cars turning quickly
Makes you think about doing things efficiently
And time passing.

Lest you think we're a faceless entity,
Look at all these attractive people.
Here's some of them talking and laughing
And close-ups of hands passing canned goods to each other
In a setting that evokes community service.

Equality,
Innovation,
Honesty
And advancement
Are all words we chose from a list.

Our profits
are awe-inspiring.
Like this guy who's looking up and pointing
At a skyscraper or a kite
While smiling and explaining something to his child.

Using a specific ratio
of Asian people to Black people to Women to White men
We want to make sure we represent your needs and interests
Or at least a version of your skin color
In our ads.

Did we put a baby in here?
What about an ethnic old man whose wrinkled smile represents
the happiness and wisdom of the poor?
Yep.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.