Vtipné reklamy nejsou účinnější než jiné

16. 7. 2012 | BeDa
Čůrající chlapeček a Charlie Sheen v lázních v přehlídce nejvtipnějších reklamních spotů.

Vtipných televizních reklam je spousta a používání tohoto typu reklamy je běžné pro všechna obchodní odvětví - od pojišťoven přes výrobce nápojů až po automobilky. Podle průzkumu společnosti Ace Metrix je dokonce jedna z pěti televizních reklam postavená na humoru. Jak je to ale s účinností reklam pracujících s tímto konceptem?

Nejvtipnější reklamou se stala ta na plenky Huggies, první desítku reklam s vybranými video ukázkami naleznete níže.

 

Výzkum se zaměřil na zábavné televizní spoty z amerického vysílání v období od ledna 2011 do března letošního roku. Jako nejzábavnější reklama byla respondenty ohodnocena reklama na plenky Huggies “Baby Wets The Room”. Podle výsledků společnosti Ace Metrix byla tato reklama 12x vtipnější než jiné reklamy a při porovnání s jinými reklamními spoty na plenky i účinnější, ale nedá se říct, že by vtipné reklamy obecně byly efektivnější než ty méně zábavné. Vtipné reklamy mají bezpochyby svoje výhody - poutají více pozornosti a získávají větší oblibu. To znamená, že během nich lidé například tak často nepřepínají na jiný program. Co se týče vlivu na nákupní rozhodnutí ale nemají silnější dopad než jiné typy reklam.

A jak na to přišli? U každé z reklam byl stanoven index zábavnosti na základě hodnocení demograficky reprezentativní vzorku 500 lidí. Respondentům byly položeny otevřené otázky a následně byly vyhodnocovány jejich odpovědi. Zaznamenávala se slova vyjadřující pobavení - dobrý vtip, srandovní, lol, ...
Pokud alespoň 20 z dotazovaných označilo reklamu za vtipnou, byla tak ohodnocena i celkově. Čím více lidí označilo reklamu za vtipnou, tím vyšší index získala.

1. Baby Wets Room
Huggies

Index zábavnosti: 1214
Index efektivity vs. Kategorie: 118

2. Man Would Lose June
Buffalo Wild Wings

Index zábavnosti: 1168
Index efektivity vs. Kategorie: 87

3. Man Afraid of Fish
Miller Lite
Index zábavnosti: 1107
Index efektivity vs. Kategorie: 90

4. Woman Finds Ring In Muffin
Walmart
Index zábavnosti: 999
Index efektivity vs. Kategorie: 111

5. Reply All
Bridgestone

Index zábavnosti: 994
Index efektivity vs. Kategorie: 106

6. Man Would Lose May
Buffalo Wild Wings
Index zábavnosti: 990
Index efektivity vs. Kategorie: 83

7. Charlie Sheen: Upgrade
DirectTV

Index zábavnosti: 955
Index efektivity vs. Kategorie: 102

8. Everything for Back To College
Walmart
Index zábavnosti: 954
Index efektivity vs. Kategorie: 110

9. Happy Grad
Chevy
Index zábavnosti: 954
Index efektivity vs. Kategorie: 118

10. Clean Up Anything
Clorox

Index zábavnosti: 939
Index efektivity vs. Kategorie: 99

Dobrou reklamu tedy nedělá jen humor. “Reklama by měla být zábavná, ale také relevantní a informativní, pak může správně fungovat,” uvedl generální ředitel Ace Metrix Peter Daboll.
Dobrým příkladem propojení všech zmíněných aspektů je podle něj reklama pro společnost Procter & Gamble, ve které je prokazována účinnost osvěžovače vzduchu na lidech se zavázanýma očima v tělocvičně plné spocených sportovců.

 

Zdroj: www.adage.com

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.