Výzkum: Hashtagy motivují lidi k vyhledávání

9. 4. 2013 | Petr Michl

Hashtagy mají na Twitteru zásadní význam. Potvrzuje to nedávná studie RadiumOne, která tvrdí, že 58 % uživatelů Twitteru používá hashtagy pravidelně. A 70 % z těch, co je používají, tak činí z mobilních zařízení.

Dalším zajímavým zjištěním bylo to, že hashtagy jsou primárně používány, když uživatelé vyjadřují svoje myšlenky a pocity. Komerčně zajímavější je, že druhý nejoblíbenější důvod pro používání znaku # bylo vyhledávání nebo sledování různých tematických kategorií a značek. 41 % respondentů řeklo, že by rozklikli hashtag, aby se dozvěděli více o značce nebo produktu. Kamal Kaur z Radium One uvedl: „Na rozdíl od jiných forem sociálního sdílení odrážejí hashtagy implicitně sentiment zákazníků a reprezentují jeden z nejmocnějších způsobů, jak mohou okamžitě a ve velkém měřítku vyjádřit svůj vkus a preference."

RadiumOne radí používat hashtagy jakou součást reklamních kampaní a to v online i offline světě. Konkrétní hashtagy by se měly spojovat s novými trendy i produkty značky, se slevovými a reklamními akcemi a třeba i se sponzorovanými událostmi. Důvodem, proč tak činit, může být třeba i to, že 25 % respondentů by nemělo problém s retweetnutím hashtagu, pokud by souvisel s pro ně relevantním obsahem. Hashtagy jsou rozhodně smysluplný koncept. Ostatně rozšířili se i na Google+, Flickr, Instagram a Pinterest. Dle nedávných zpráv o jejich zavedení navíc uvažuje i Facebook, který jimi chce řešit právě dohledatelnosti příspěvků, které nyní maximálně během dnů a spíše hodin „umírají" a mizí v zapomnění internetu.

Zdroje: www.bizreport.com, www.radiumone.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.