YouTube bude nyní moci využívat k cílení i data uživatelů z vyhledávání na Googlu

27. 1. 2017 | Petr Michl
YouTube slibuje lepší cílení. Prodejce bude moct nově například zacílit reklamou v rámci klasické sítě AdWords člověka, který vyhledával zimní bundu. Když se pak bude dívat na videa na YouTube, může se mu v pre-rollu připomenout.



YouTube je již dnes vnímán jako velmi cenná reklamní platforma pro inzerenty. Její hodnota ale po oznámení brzkých změn ještě stoupne. K cílení bude využívat i pokročilejší data uživatelů s Google účty.

Na spojení těchto dvou světů se již pracuje nějakou dobu. Ostatně reklamy na YouTube se nastavují již přes rok z rozhraní AdWords. Nyní bude moct být jejich cílení vylepšené i o údaje, jakou jsou demografická data a především chování při vyhledávání uživatelů přihlášených na Google. Obchodník může v novém prostředí například zacílit reklamou v rámci klasické sítě AdWords člověka, který vyhledával zimní bundu. Když se pak bude dívat na videa na YouTube, může se mu v pre-rollu připomenout.

Google navíc slibuje i lepší provázání s Customer Match, popisuje jeden z příkladů využití takto:

„Prodejce by mohl cílit na zákazníky, kteří se přihlásili do programu pro obdržení speciální slevy v jeho obchodě.“

Video reklamy tak půjdou cílit i na mailové databáze vašich zákazníků.

Spoléhání na cookies pomalu končí

Spoléhání na trackování uživatelů skrze cookies je v době přebíhání uživatelů mezi desktopem a mobilem čím dál zastaralejší taktikou. Google proto oznámil, že v průběhu tohoto roku bude omezovat použití cookies a pixelů na YouTube. Místo toho se bude více spoléhat cílení na základě přihlášených IDs a mobilních identifikátorů.

Google dále oznámil, že bude spolupracovat v tomto roce na nových měřících řešeních ve spolupráci se subjekty třetích stran, konkrétně se společnostmi comScore, DoubleVerify, IAS, MOAT a Nielsen. Cílem je pochopitelně větší pochopení cross-device chování zákazníků a jejich lepší cílení.

Zdroje: MarketingLand, AdWords Google Blog

Tip redakce:

Zjistětě víc o pokročilejších metodách v článku Jerome Jossin z Googlu: Reklama může být pro uživatele užitečná. Musí se ale dobře zacílit.

K lepšímu cílení pomáhá rozhodně používání Customer Match. Podívejte se, jak umí Google Customer Match párovat kontakty s e-mailovou databází.

Štítky dokumentu: Google PPC Reklama online YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.