YouTube je pro ČR ideální inzertní platformou

3. 9. 2010 | ILE
Podle průzkumu TNS Infratest, který proběhl na vzorku 1500 internetových uživatelů ve věku 15 - 59 let je YouTube v Česku vedoucím video portálem z hlediska velikosti, povědomí i obliby u českých uživatelů. Od spuštění lokální verze YouTube.cz portál neustále roste a českým inzerentům tak nabízí významnou kreativní platformu pro komunikaci.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Podle průzkumu TNS Infratest, který proběhl na vzorku 1500 internetových uživatelů ve věku 15 - 59 let je YouTube v Česku vedoucím video portálem z hlediska velikosti, povědomí i obliby u českých uživatelů. Od spuštění lokální verze YouTube.cz portál neustále roste a českým inzerentům tak nabízí významnou kreativní platformu pro komunikaci. A jeho postavení je skutečně unikátní: Na YouTube je podle dostupných dat možné zasáhnout až tři čtvrtiny českých uživatelů, třetinu dokonce na denní bázi. 98 % Čechů zná YouTube alespoň podle jména a téměř 70 % ho zná dokonce velmi dobře. Až dvě třetiny uživatelů, kteří YouTube používají, mají o YouTube nadstandardní mínění, a to velmi dobré až excelentní.

Zajímavý je demografický pohled na YouTube. I když je samozřejmé, že portál YouTube má velmi silné zastoupení v mladší věkové skupině do 30 let, u střední věkové kategorie od 30 do 49 let je pozice YouTube srovnatelná s TV. Češi YouTube vnímají jako společenskou a zábavnou záležitost, která je trendy, osobitá a také dostupná a sdílená po celém světě. Nejoblíbenějšími žánry jsou hudební videa a klipy, amatérská videa, filmové upoutávky a obsah dodávaný profesionálními partnery (například CNN, NBC, CBS, CBC atd.).

Slibná jsou také data ohledně mobilní verze. Tu již využívá nebo plánuje začít využívat na svém chytrém telefonu až 44 % respondentů.

YouTube se také chlubí vysokou odezvou na reklamní sdělení. Podle průzkumu se na webové stránky inzerenta podívají čtyři uživatelé z deseti, kteří viděli na YouTube jeho reklamu.

„Našim inzerentům dokážeme nabídnout řešení, která zcela odpovídají jejich potřebám zacílení, formátu oslovení zákazníků nebo typu sdělení. Nově klientům nabízíme pokročilé formáty reklamy a k tomu jim v Česku nabízíme i velký zásah,“ říká Daniel Nohel, Industry Sales Manager (Multi-sector) a dodává: „Čeští uživatelé si YouTube zcela přirozeně oblíbili, přibývá nejenom jejich počet, ale zintenzivňuje se jejich aktivita na straně jak vyhledávání a sledování videí, tak i vytváření originálního českého obsahu, z čehož máme velkou radost.“

Ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Česku podle informací, které poskytl Google, o 20 %  a zvyšuje se i nadále. Mnoho českých uživatelů se zapojilo do unikátních projektů jako YouTube symfonický orchestr (čtyři finalisté z ČR) nebo YouTube Play a Život v jednom dni (téměř 500 českých příspěvků), čímž významně obohatili originální obsah pocházející z Česka.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: