Žádný velký odklon se nekoná. Teenageři nadále používají nejčastěji Facebook

25. 6. 2014 | Petr Michl

Teenegaři opouštejí Facebook," to je mantra, která se drží největšího sociálního média od té doby, co její finanční ředitel David Ebersman minulý říjen připustil, že mladší teenageři navštěvují stránku o něco méně. Touha po úpadku hegemona je podobně velká jako tendence fandit outsiderům. Možná i proto se zmíněné přesvědčení chytlo natolik, že i americký prezident Obama uvedl, že mladí lidé už Facebook nepoužívají.

Nová studie analytické společnosti Forrester s téměř pěti tisíci respondenty z USA ve věku 12 až 17 let ukazuje něco jiného. Dle ní nadále používá Facebook 89 % teenagerů. Výše zmíněné názory odsuzující Facebook do starého železa uvádějí zpravidla, že náctiletí na něm sice účet mají, ale vnímají dané sociální médium jako pro staré a neví, co by na něm dělali. Data Forresteru ovšem mluví jinak. Porovnávala i frekvenci používání nejzásadnějších sociálních médií. Na grafu níže můžete vidět na vertikální ose míru adapce sociálních médií mezi teenagery ve věku 12 až 17 let, na ose horizontální pak počet procent teenagerů, kteří je používají každý den.

Ano, přes dvacetiprocentní hranici se přehoupl mimo YouTube i Twitter, Vine a s teenagery nejčastěji spojovaný Snapchat. Vede ovšem Facebook s 28 % teenagerů využívajícími ho každodenně, s ne příliš velkým odstupem je pak následován Instagramem.

Facebook tedy používá dvakrát více teenagerů, než je tomu v případě Pinterestu, Tumblru nebo Snapchatu, a více, než je tomu u Instagramu a WhatsApp dohromady. Výzkum ukázal, že Facebook není rozhodně jediným sociálním médiem pro mladé, nadále je ovšem dominantní nejen v celkové míře, ale i ve frekvenci používání.

Zdroj: Blog Forrester

Štítky dokumentu: Facebook Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.