Zaměstnanci se stávají reklamními hvězdami

5. 9. 2012 | Bednářová Daniela
Místo herců v reklamách hrají skuteční zaměstnanci firmy, na které může zákazník doopravdy narazit. Je to dobrý nápad? Zdá se, že ano.

V reklamě nejčastěji vystupují herci, ale existuje i řada reklam s “neherci”. Sem spadají zákazníci, ale i majitelé firem a také zaměstnanci. Nastavují za firmu vlastní tvář a činí tak reklamu lidštější a reálnější.

 

Ford taktiku zaměstnaneckých hvězd používá už nějakou dobu. Ale podle komunikačního manažera firmy Scotta Kellyho to není univerzální strategie, kterou teď hodlá Ford aplikovat na všechny své kampaně. U nového Fordu Escape ale podle Kellyho význam má. V reklamě jsou lidé, kteří se skutečně podíleli na jednotlivých prvcích automobilu. Například inženýr Vince Mahe tak osobně představuje svůj zlepšovák, který pomůže lidem s plnýma rukama pohodlně otevřít kufr.

 

Společnosti provádějí výběr svých reklamních hvězd z řad zaměstnanců například v podobě soutěže. Udělal to tak i kanadský McDonald’s - vyzval své zaměstnance, aby natočili video, na kterém prezentují své taneční dovednosti, v dalším kole na základě zaslaných videopásek už se soutěžilo naživo před porotou. Vítězové se pak stali spolu s kuřecím sandwichem hvězdami reklamního spotu.

 

Někteří zaměstnanci se dokonce nebojí nastavit za firmu i vlastní kůži. Doslova. Zaměstnanci aerolinky z Nového Zélandu jsou v reklamě i v instruktážním videu, kde se vysvětlují bezpečnostní zásady, nazí. Uniformy mají na těle pouze namalované. Chtěli se ujistit, že cestující budou instruktážnímu videu opravdu věnovat pozornost.

 

Zaměstnanci v reklamě nejsou žádnou novinkou. Americký řetězec restaurací Pizza Hut ve svých kampaních už v roce 2010 vsadil místo na slevové nabídky na své zaměstnance. Přidal i sociální rozměr, kdy mohli zákazníci se zaměstnanci z reklam komunikovat i na sociálních sítích.

Zdroje: www.brandchannel.com, www.telegraph.co.uk, www.marketingmag.ca, www.forbes.com

Štítky dokumentu: Budování značky Facebook YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: