Zavádění Timeline u firem výrazně roste. Změna komunikační strategie na Facebooku zatím není třeba.

15. 3. 2012 | BD
Firmy nemusí horečnatě předělávat komunikační strategii na Facebooku. Timeline pro ně není až taková změna.

Od uvedení Timeline uběhly pouhé dva týdny. Přechod na ni se netýká jen běžných uživatelů, ale i stránek společností. Timeline profil bude přidělen všem už 30. března, dobrovolně se ale ke změně odhodlalo již přes 8 milionů stránek. Přitom ke konci minulého roku jich bylo na Facebooku 37 milionů, z toho je bezpochyby velký podíl těch neaktivních. Tempo přecházení k novému stylu se prý dnes blíží jednomu milionu stránek denně.

Někteří obchodníci vyvodili z této změny závěr, že bude třeba změnit celou strategii, kterou mají pro Facebook nachystanou. To ale nemusí být nutně pravda. Podle stránek All Facebook, věnovaných informacím o největší sociální síti, zpětné procházení profilů společností nemají uživatelé Facebooku ve zvyku. Množství lidí, které to zajímá, nepřesahuje ani jedno procento. Velká část fanoušků se na profil firmy nepodívá ani jednou.

 

Těžko říct, jestli je tato informace dostatečnou útěchou. Jistý problém by pro některé společnosti mohl představovat konec fan gates (uvítacích stránek, které nově příchozí vyzývá k “lajkování” a následnému přístupu k dalšímu obsahu). Budou tak muset pro nabírání fanoušků zvolit jinou taktiku. Mezi společnosti využívající uvítací stránky patřila i Coca Cola. Graf od společnosti PageData naznačuje od uvedení Timeline 27. února znatelný propad "lajků" i metriky Talking About This. Podobný trend byl zaznamenán i u jiných stránek. Označit to za alarmující je předčasné. Stav se může srovnat v okamžiku, až bude mít Timeline každý a lidé s ní budou více seznámeni.

Jedním z nových prostředků, jak rychle získat fanoušky pro svoji společnost, je zaplatit si reklamu, ve které bude zakomponováno tlačítko “líbí se mi”. Primárním cílem není přimět lidi jít se podívat na profil, ale zapojit se do seznamu lidí, které by mohl zajímat obsah, který po webu (konkrétně po Facebooku) společnosti šíří.

Další možností je skutečně využít funkcionality Timeline. Některé firmy zpracovaly svůj profil velmi zdařile a odkazují například na staletou tradici svých produktů - dobrým českým je například stránka pivovaru Starobrno. To by mohlo přilákat uživatele k doposud ne tak oblíbenému zpětnému prohlížení profilů.

Zdroj: www.allfacebook.com, www.techcrunch.com, www.pagedata.com

Štítky dokumentu: Budování značky Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.