Životnost příspěvku na Facebooku se pohybuje kolem tří hodin

2. 8. 2012 | BD
Fanoušci jsou specifičtí - každá firma si musí zjistit, kdy, jak a koho na Facebooku nejlépe osloví.

O tom, jak komunikovat na Facebooku, se mluví na řadě konferencí a webových stránek. Probírá se nejen to, co by měly firmy přidávat, ale také to, jak často a v jakou konkrétní hodinu. Existují lidé, kteří věří, že nejefektivnější je přidávat příspěvek na Facebook jednou denně pravidelně ve stejnou dobu. Ale stejně jako u jiných zobecněných pravidel, tato taktika nemusí být vhodná pro každého.

Lidé nejsou aktivní při vyhledávání novinek o společnostech. Pravdou je, že se drtivá většina fanoušků na facebookovou stránku společnosti vůbec nedívá. Postování obrázků, videí a různých statusů vícekrát za den může přilákat pozornost uživatelů, kteří jen projíždějí svůj news feed.

Navíc, životnost jednoho příspěvku na Facebooku se pohybuje kolem tří hodin. Pak je ztracen v záplavě dalších příspěvků. To ale nemusí znamenat, že by společnosti měly spamovat každé tři hodiny. Vhodné je najít si několik úseků během dne (2 až 3) a efektivně využít tříhodinové okno, kdy bude příspěvek uživatele nejvíc zajímat. To si ale musí každá společnost vypozorovat sama. Fanoušci jedné společnosti totiž nejsou stejní jako fanoušci jiné. Jsou na síti v jiné doby. Je proto vhodné vědět, kdy nejlépe oslovit mladší a kdy starší cílovou skupinu. Podle společnosti PostRocket v osm ráno oslovíte pravděpodobně starší uživatele (ženy ve věku 35-44), po šesté hodině večer zase mladší uživatele (muži ve věku 25-34).

V oslovení všech fanoušků bez propagace příspěvků mohou společnosti jen bláhově doufat. Podle filtračního algoritmu Facebooku se postované příspěvky dostanou průměrně jen k 16 % fanoušků. Při postování jednou denně je ale jen malá šance, že společnost osloví všechny více zainteresované fanoušky. Pokud máte dobrý obsah a fanoušky zajímá, postujte častěji než jednou denně. Jestli nemáte tolik obsahu, nevadí. Postujte alespoň pravidelně.

 

Zdroje: www.allfacebook.com, www.blog.getpostrocket.com

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.