Značka Victoria's Secret boří dřívější zásady. Poprvé angažovala transgender modelku

6. 8. 2019 | Petr Michl
Strádají značka jde proti svým nedávným vyjádřením. Po zařazení modelky s ženskými boky do své ekipy andílků Victoria's Secret začala fotit kampaň i s transgender modelkou Valentinou Sampaio. Větší diverzitou se snaží setřást pozlátko supermodelek, které přispělo k jejímu odcizení od zákaznic.


Zdroj: lb.com

Značka Victoria's Secret má dlouhodobé problémy. Setrvale jí klesají prodeje a její původní koncept propagace skrze „andílky" rekrutované z řad supermodelek se omrzel. Dalším krokem při změně kurzu má být angažování transgender modelky. A to navzdory vyjádření marketingového ředitele starého několik měsíců.

S novým angažmá se pochlubila na Instagramu přímo transgender modelka Valentina Sampaio z Brazílie.

Respektive je to do značné míry zřejmé z hashtagů #vspink, #campaign a #diversity, přičemž Pink je nejpopulárnější řada spodního prádla Victoria's Secret (dále VS). Zároveň to potvrdila na Twitteru jiná brazilská modela Lais Ribeiro, která s VS také spolupracuje.

Tento krok je překvapivý především, protože jde proti dřívějším vyjádřením marketingového ředitele VS, Eda Razeka.  Ten v rozhovoru pro Vogue uvedl, že si nemyslí, že by na přehlídkách značky měly být transsexuální a plus-size modelky, protože jejich přehlídky jsou fantazií. Dle něj je to zábavný pořad na 42 minut, ne nějaká snaha o to být otiskem společnosti. Tento úryvek z rozhovoru se ale setkal v sociálních médiích s velkou kritikou jdoucí až k výzvám k bojkotu a odvolání Razeka. VS dokonce vydala posléze ve snaze minimalizovat škody oficiální omluvu.

A asi ji myslelo upřímně, minimálně v tom směru, že si vedení značky uvědomilo, že větší diverzita modelek VS může pomoci jejich veřejnému obrazu a pravděpodobně i byznysu. V březnu tohoto roku se přímo do oficiální ekipy andílků Victoria's Secret zařadila maďarská modelka, Barbara Palvin, kterou zdobí plnější ženské tvary. Angažmá Valentina Sampaio je spíše symbolem posílení diverzity, vzhledově patří mezi klasicky krásné a velmi štíhlé modelky nevybočující ze standardů andílků VS.

Třeba tyto kroky pomohou k větší relevanci značky, ta totiž zažívá velký ústup ze slávy. Název jednoho z loňských textů americké verze časopisu InStyle je „Každý ví, že se Victoria's Secret rozpadá — až na značku samotnou". V něm říká šéfredaktorka portálu The Lingerie Addict, Cora Harringtonová:

Victoria's Secret spadlo do pasti víry v to, že nemusí držet krok se zákazníkem díky své velikosti. Věřili v neotřesitelnost své pozice a v to, že trendy udávají oni. Zatímco zákazníci jsou dnes nejen chytřejší, mají navíc více možností. To znamená, že lidé už nemusí nakupovat ve Victoria's Secret, což je něco, na co nebyla značka připravená."


VS zaspala a neuvědomila si, že doba supermodelek končí a zákaznice žádající čím dál více autenticitu. Její problémy vedoucí k zavírání desítek obchodů pramení i ze snížené kvality produktů a nedostatečné nabídky velikostí. Více se to tom můžete dozvědět ve vyjádření, které dříve poskytla Marketing Journalu odbornice na fashion marketing, Pavlína Louženská.

Pohled Pavlíny Louženské: Victoria's Secret ignoruje těla žen i jejich změnu myšlení


Zdroj: Top Vision

Komentář k chybám ve strategii VS poskytla Markting Journalu i expertka na fashion marketing Pavlína Louženská.


Victoria's Secret si o říká o problémy už tím, jak úzký má sortiment. Největší velikost kalhotek, kterou aktuálně VS nabízí, je XL, tzn. 42. Ale průměrná Američanka má dnes velikost 16-18 (evropská velikost 44-46). A není to jen Amerika — více než 50 % lidí v Jižní Americe, Evropě nebo Oceánii dnes trpí nadváhou. Tak vynechat plus-size publikum v nabídce i v propagaci se dlouhodobě ukazuje jako chyba.

Ed Razek v tolikrát propíraném interview pro Vogue řekl: Cílíme propagaci jen na ty, kterým chceme něco prodat. Ne na celý svět.” Jen si neuvědomil, že ženy, které vypadají jako Adriana Lima, už jsou spíše výjimkou a žádná masová značka si už dnes nemůže dovolit zvolit si je jako primárního zákazníka.

Hodnota plus size trhu je aktuálně 21 miliard dolarů a roste výrazně rychleji, než ten s „normálními” velikostmi (17% růst oproti 7%). V roce 2015 si 34 % teenagerů kupovalo plus size oblečení, oproti 19 % v roce 2012.

A není to jen širší nabídka velikostí, která by VS mohla zachránit. Změnila se nejen těla, ale i mindset zákaznic. Kdo z celebrit se minulý rok nepřihlásil k feminismu, jako by nebyl. Mluvilo se o #MeToo, podílu žen ve vedení společností i jejich síle. Ženy přestaly čekat na muže u plotny v krajkovém prádle a převzaly aktivitu. Hledají nezávislost, pohodlí a názor. A značky, které to reflektovaly, rostly: Everlane nabídl jednoduché střihy z udržitelných materiálů a na čekací listinu se zapsalo 30 000 žen. ThirdLove aktuálně nabízí přes sedmdesát velikostí košíčků. Savage x Fenty pod taktovkou Rihanny poslal na molo ženy všech tvarů a velikostí. Nové značky jako Negative, Les Girls Les Boys nebo The Nude Label mají v mottu pohodlí a nezávislost – žádné kostice, korzety a samodržící punčochy. Jejich podprsenka je ta, ve které můžete ovládnout svět a být sexy hlavně sama pro sebe. A to je něco, co VS rozhodně v portfoliu nemá.

Kam dál? 


Připomeňte si nedávné zařazení Barbara Palvin do oficiální ekipy andílků Victoria's Secret v článku Victoria's Secret přijala mezi své andílky modelku, která konečně není vychrtlá

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.