Ani Big Mac není úplně špatný, říká Burger King v překvapivě smířlivé reklamě

4. 11. 2020 | Barbora Vičarová
V těžkých dobách je potřeba se semknout. A toto pravidlo ctí i francouzský Burger King ve své nové kampani, kterou podporuje konkurenci.

Reklamní kampaně fastfoodového giganta Burger King jsou proslulé zálibou ve špičkování se s konkurencí. V novém počinu, se kterým přišla francouzská pobočka společně s agenturou Buzzman, však dává od jízlivého humoru ruce pryč a ukazuje překvapivě smířlivou tvář. Složitá doba totiž nepřeje konkurenčním bojůvkám. 

V printové reklamě, ale i v postech na sociálních sítích, Burger King vyzývá své zákazníky k překvapivé akci – hlásá totiž „Objednejte si z McDonald's”! Tato myšlenka se ujala i ve Velké Británii, kde byla použita téměř jedna ku jedné. Právě britskou variantu níže uvádíme.


Zdroj: Twitter Burger King UK

V grafice, která se tváří jako oficiální dopis doplněný logem společnosti, pak v textu vysvětluje: 

„Nikdy jsme si nemysleli, že po vás budeme chtít tohle. Nikdy jsme si nemysleli, že vás budeme vyzývat k tomu, abyste si objednali z KFC, Quick, O’Tacos, Domino’s Pizza, Subway, … Ve zkratce od konkurence. Nikdy jsme si nemysleli, že po vás budeme chtít tohle, ale restaurace se spoustou zaměstnanců nyní potřebují vaší pomoc. Takže, pokud chcete pomoci, objednávejte si lahodná jídla z restaurací skrze donáškovou službu, okénko nebo drive-through. Dát si Whooper je vždycky skvělé, ale dát si Big Mac taky není špatné.”

Burger King tak ukazuje, že momentální situace je pro restaurace velmi náročná a není čas na konkurenční boj.

Sváča pro zaměstnance Burger Kingu? V Peru jedině od lokálních gastropodniků

V podobném duchu ke kampani přistoupila také pobočka v Peru, ta společně s kreativní agenturou McCann Lima přišla s kampaní, která v jarním lockdownu podpořila lokální podniky v Peru. 

Ačkoliv zaměstnanci Burger Kingu v běžném provozu obědvají vlastní jídlo, v rámci kampaně „Delivery a Burger King (Objednej si do Burger Kingu) nechávala zaměstnancům po 12 dní dovážet obědové menu z konkurenčních lokálních podniků. Miluska Jiménez Espinoza, brand manažer pobočky v Peru vysvětluje:

„Víme, že solidarita je klíč k rozvoji společnosti a pokud chceme udržet lokální gastronomii v chodu, musíme ji podporovat a pomáhat i našim zaměstnancům, kteří jsou naši hrdinové. Díky nim grily stále jedou a jsme schopni dodávat obyvatelům Peru ty nejlepší hamburgery.”

Ačkoliv je tak Burger King známý spíše jako provokatér, který se nebojí šťouchnout do konkurence, z posledních kreativních exekucí je znát, že když celé odvětví zažívá těžké časy, umí zahrát i na vážnější notu a ukázat, že hraje fér. 

Kam dál?

Připomeňte si vtipnou kampaň, ve které byl Burger King ještě drzým konkurentem. 

Sdílejte tento článek:
Podobné články: