Automat Cadbury odhadne vaši osobnost a přiřadí ji tu správnou čokoládu

10. 7. 2014 | Irena Šovčíková
Speciální automat Cadbury umí díky datům z Facebooku odhadnout člověka a vybrat mu druh čokolády přesně podle jeho gusta.

Druhů čokolády je spousta, stejně jako typů osobnosti. Může být vášnivě hořká, něžně mléčná ale třeba i bláznivě praskající. A právě proto přišel výrobce čokolády Cadbury s inovativním automatem, který po spojení s Facebook profilem nabídl testujícím tabulku přesně podle jejich zájmů a zálib.

Ve spolupráci s agenturou Red Agency představila australská sekce Cadbury v Sydney speciální automat s názvem Joy Generator. Ten na konci června rozdával kolemjdoucím tabulky čokolády zdarma. Jediné, co museli udělat, bylo propojit automat se svým Facebook profilem. Joy Generator pak za pomocí aplikace Flavour Matcher proskenoval jejich sociální profil, například oblíbené filmy, značky nebo hudbu. Na základě získaných dat potom přiřadil účastníkovi experimentu čokoládu Cadbury přesně podle jeho gusta (a zájmů).

Ti, kteří se rozhodli kiosek navštívit a dát všanc svá data, potvrdili, že se automat skutečně trefil a vybraná čokoláda je jejich oblíbená. Cadbury touto cestou navíc nejen otestoval novou technologii, ale také získal mnoho dat a hlavně propagoval své produkty zajímavým způsobem. O tom, že se jim podařilo vzbudit zájem, svědčí minimálně to, že u kiosků byla prakticky pořád fronta.

S automaty na čokoládu si pohrála i značka Milka. Ta vydala tabulku čokolády zdarma jen v případě, že se někdo dotýkal zároveň automatu i kopýtka fialové krávy, která byla umístěna pár metrů za automatem. Samotný by to člověk asi nezvládl, ale obyvatelé Argentiny, kde se automat nacházel, brzy objevili řešení.

 

Stačilo se jen chytnout za ruce a vytvořit lidský řetěz propojující automat a kravičku. Milce se tak podařilo zpropagovat svou čokoládu a ještě chytnout nemálo lidí za srdce. Více si o kampaních Milka přečtěte v článku Co dělat, když vám v Milce chybí poslední čtvereček čokolády?

Zdroj: PopSop, PSFK


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: