Budweiser rozsvítil fotbalový svět svými svítícími a vibrujícími kelímky a donutil fanoušky dělat šílené věci

13. 7. 2018 | Kristýna Vozková
Kelímky, které svítí a vibrují, když fandíte pořádně nahlas, drony, které roznáší lahve po celém světě nebo automaty, před kterými si pořádně zakřičíte. Podívejte se na kampaně Budweiseru k letošnímu mistrovství světa ve fotbale.

Budweiser je sponzorem mistrovství světa ve fotbale už 25 let. V rámci letošní kampaně Light Up The World Cup představil fanouškům své kelímky Red Light Cups, které se rozsvítí, pokud fandíte náležitě nahlas.

Fanoušci v Rusku si z tohoto kelímku vychutnají každé pivo zakoupené na oficiálním stadionu mistrovství, fanoušci z celého světa pak mají možnost kelímky získat na oficiálních akcích Budweiseru nebo si je zakoupit ve speciálním balíčku v maloobchodních řetězcích. Balíčky jsou navíc vybaveny kódem, díky kterému můžete na webových stránkách kampaně vyhrát zajímavé ceny.

V rámci kampaně vzniklo přibližně 70 variant kelímku, včetně speciálních pro jednotlivé zápasy turnaje a v různých světových jazycích. Celkem více než 8 milionů kelímků bude během mistrovství k dostání ve zhruba 50 zemích světa.

 

Společnost Budweiser se během mistrovství spojila s Amazon Prime Now a několika maloobchodními řetězci ve Velké Británii, kde nabízí fanouškům doručovatelskou službu s garancí dodání do dvou hodin. Oficiální pivo se tak může dostat k odhadovaným 44 milionům Britů, a přibližně 90 % fanoušků, kteří sledují zápasy ze svého gauče.

Součástí kampaně se staly také pivní automaty ve tvaru obřího kelímku. Ty nabízely vychlazenou lahev Budweiseru těm fanouškům, kteří budou fandit dostatečně nahlas. Ti nejhlasitější pak byli kromě piva odměněni také volnou vstupenkou na fotbalové mistrovství. Podívejte se, co jsou lidé ochotni pro lahev piva Budweiser udělat.  

Naopak kampaň Don't Light Up The World Cup zavřela fanoušky do zvukotěsné krychle a nabídla jim vstupenky na mistrovství, pokud dokáží sledovat zápas a nevydat při tom ani hlásku.

Oficiální pivo mistrovství propaguje také reklama s tisícovkou létajících dronů, které doručují vychlazenou lahev fanouškům po celém světě.

Budweiser se snaží o to, aby sledování zápasu bylo pro každého fanouška jedinečným zážitkem, a to i pro toho, který nevidí nebo neslyší. Před nedávnem svět obletělo video, ve kterém slepý José sleduje zápas díky příteli, který jej drží za ruce a simuluje pohyby hráčů na hřišti na speciální desce. Takto hendikepovaní fanoušci nemají možnost vidět radost ve tvářích ostatních nebo slyšet jejich nadšené povzbuzování. Díky svítícímu kelímku značka zprostředkovala nadšení ze zápasu neslyšícím fanouškům, pro ty slepé připravila speciální kelímky doplněné o vibraci. Jak uvádí Budweiser: „Abychom řádně oslavili mistrovství světa, vytvořili jsme kelímek, který se při hlasitém fandění rozsvítí. Ale po setkání s Josém, Sergiem a Allenem jsme provedli drobnou úpravu, díky které přestože hru nevidí ani neslyší, mohou ji prožívat naplno jako každý jiný fanoušek.”

 Zdroje: brandchannel.com, budweiserfwc2018.com, deccanchronicle.com

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: