Český olympijský výbor spouští oficiální kanál na YouTube

23. 3. 2016 | redakce
Netradiční sportovní zprávy, rozhovory s olympioniky a nahlédnutí do zákulisí klání pod pěti olympijskými kruhy — to vše má nabídnout nově spuštěný kanál Českého olympijského výboru.

YouTube je pro mladší skupiny obyvatelstva novou televizí. Uvědomuje si to i Český olympijský výbor, který spouští pro sportovní fanoušky oficiální YouTube kanál „Český olympijský tým. Obsah na kanálu nabídne pravidelné série pořadů se sportovci, videa k aktuálnímu sportovnímu dění i přímé přenosy z akcí pořádaných olympijským týmem. Český olympijský výbor tak navazuje na digitální komunikaci Mezinárodního olympijského výboru. YouTube bude hlavní komunikační video platformou pro blížící se Letní olympijské hry v Riu.

„Chceme prezentovat sport veřejnosti jako zábavu i profesionální činnost. Sportovce jako inspirativní osobnosti a zároveň normální lidi. Fanoušci je znají často jen jako udýchané a zpocené stroje na medaile. Ale jací jsou doopravdy? Jak vypadá sportovní zákulisí? To vše se dozvědí odběratelé našeho kanálu,“ říká marketingový ředitel Českého olympijského výboru Marek Tesař.

Kanál aktuálně nabízí pravidelnou sérii pořadůOlympijské TOP”, který nabídne zajímavosti z olympijské historie i současnosti. Druhou pravidelnou sérií bude „Naši šampioni”, ve které budou každý týden zveřejňovány rozhovory s českými sportovci nejen o sportu. Do budoucna se mohou diváci těšit i na týdenní souhrny toho nejlepšího, co se ve sportovním světě událo.

YouTube v České republice zasáhne více než tři čtvrtiny populace ve věku 15-24 let, a proto si Český olympijský výbor slibuje posílení vztahu ke sportu a sportovnímu obsahu i u mladší generace. „Mladá generace sleduje tradiční média minimálně. I proto klademe velký důraz na digitální komunikaci a v olympijském roce 2016 jsme se rozhodli výrazně posílit i na YouTube. Necílíme však pouze na teenagery. Chceme zasáhnout sportovní fanoušky téměř všech věkových skupin,“ vysvětluje Tesař.

Z pohledu Českého olympijského výboru jde o rozumnou reakci na čím dál zřetelnější digitální trend.  Na YouTube mají sportovní kanály celosvětově i více jak 10 milionů fanoušků. Samotný kanál Mezinárodního olympijského výboru má přes 1 milion odběratelů. Rok 2016 je rokem olympijským a tato celosvětová událost ovlivní i vyhledávací trendy na internetu. „Už během minulých let jsme zaznamenali vysoký nárůst sledovanosti olympijského obsahu na YouTube a čekáme, že letos bude tento trend ještě významnější i s ohledem na to, že YouTube bude jednou z hlavních platforem, kde lidé budou tuto celosvětovou událost vyhledávat.” vysvětluje Petra Brodilová za český YouTube.

Oficiální YouTube kanál  Český olympijský tým má ambice stát se nejsledovanějším sportovním kanálem na českém YouTube. Chystáme hodně netradiční sportovní zprávy. Testovali jsme několik formátů již v uplynulých týdnech a to i ve spolupráci s našimi partnery. Naše video k narozeninám Jaromíra Jágra vidělo přes 50 tisíc fanoušků, zkoušeli jsme youtuberský formát z Olympijských her mládeže v Norsku a na české Olympiádě dětí a mládeže jsme otestovali přímé přenosy ze soutěží. Své publikum si videa našla a věříme, že sledovanost směrem k olympijským hrám v Riu výrazně poroste,” vysvětluje Tesař.

 

Olympijský výbor využívá při videotvorbě spolupráci s mediálním partnerem Českou televizí. „Složili jsme vlastní tým, který vede manager digitální komunikace ČOV Tomáš Houska. Využíváme služeb externích dodavatelů a konzultantů z oboru – třeba YouTube specialistky Andrey Hurychové,“ dodává Marek Tesař.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: