Chutná to jako maso, ale maso to není! Seznamte se s McPlant od McDonald's

11. 11. 2020 | Eva Dragulová
Značka Beyond Meat se spojuje s McDonald's a příští rok budou v několika zemích testovat produktovou řadu McPlant. Uspokojí nové rostlinné burgery a sendviče i nejedlíky masa?

 

pl

Oblíbený řetězec rychlého občerstvení McDonald's tento týden oznámil, že plánuje svou nabídkou zasáhnout i početnou skupinu lidí, která se z různých důvodů masu vyhýbá. Příští rok na několika trzích ve spolupráci s americkým startupem Beyond Meat otestují rostlinnou řadu pod názvem McPlant. Mezinárodní ředitel značky Ian Borden se nechal slyšet, že „McPlant byl vyroben McDonald's pro McDonald's“. Naznačuje, že bude burger tak dobře dochucený, že budou mít běžní konzumenti problém rostlinnou variantu rozeznat od té masové. Mluvčí společnosti Beyond Meat k tomu pro Reuters dodává: 

„Beyond Meat a McDonald's spolu vytvořili čistě rostlinný burger, který bude součástí jejich řady McPlant.“

McDonald's nepatří zrovna k„byznysovým ranařům“. Svá rozhodnutí značka dlouho a pečlivě promýšlí. Takže se dlouho nenechala zlákat vlnou bezmasého trendu, který už v loňském roce odstartovali společně s Beyond Meat třeba v KFC. Ale právě oblíbenost McDonald's bude mít na tento druh stravování obrovský vliv. Mluví se dokonce o tom, že by rostlinné burgery mohli přiblížit mainstreamovému stravování v Americe. Nebudou to jen burgery. V řadě McPlant najdete také rostlinné náhražky kuřete a oblíbené snídaňové sendviče.

Rostlinná strava je fastfoodový trend

S Beyond Meat oblíbený fastfoodový řetězec už jednou spolupracoval v Kanadě, když společně na zkoušku uvedli na trh burger s názvem P. L. T. (obsahoval salát, rajče a rostlinnou náhražku masa). Ohlasy spotřebitelů byly pozitivní, a to mohlo být rozhodující pro to, aby McDonald's přišel s celou rostlinnou řadou McPlant.

Burger P. L. T.

Nahrazování skutečného masa rostlinným je v gastronomii trend, který nelze ignorovat, což si brand, jak je McDonald's velmi dobře uvědomuje. Ostatně není první. KFC totiž se sturtupem Beyond Meat spolupracuje už od loňského roku, kdy uvedli na trh burger bez masa. Rebel Whopper byl také čistě rostlinného původu.

KFC si ve své nabídce reaguje na rostoucí popularitu zdravého životního stylu a stravování delší dobu. Vzpomeňme si třeba na „kuře z tiskárny“. Ikonické kuřecí nugetky vypěstované v laboratoři nepřipravily o život jediné kuře. 

V Čechách si do své masové nabídky přidal produkty čistě rostlinného původu také fastfoodový řetězec Burrito Loco nebo značka Nestlé se svou řadou Garden Gourmet

Uvidíme, zda nabídka McPlant od McDonald's příští rok doputuje i k nám do Čech. Ale jedno je jisté, rostoucí poptávka po rostlinné stravě stoupá a nebylo by příliš moudré tyto zákaznické potřeby ignorovat. 

Zdroje: Reuters, CNBC

Kam dál?

i

Také společnost IKEA od srpna nabídne své oblíbené kuličky v bezmasé variantě. Snaží se tak snížit klimatickou stopu. Milovníkům kuliček ale slibuje podobnou chuť i strukturu jejich milované pochoutky.

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: