Další kopie Snapchatu je na světě - WhatsApp testuje funkci Status

8. 11. 2016 | Kateřina Tauchenová
Úspěch Snapchatu leží Facebooku v žaludku už dlouhou dobu. Po zkopírování jeho funkcí do aplikace Instagram Stories nyní podobné funkce testuje i v další své aplikaci – WhatsApp Status.

Facebookem vlastněná komunikační aplikace WhatsApp testuje novou funkci. Jmenuje se Status a uživatelé by díky ní měli být schopni sdílet fotky a videa doplněné o filtry, samolepky a emotikony. Sdílený obsah by pak měl po 24 hodinách sám od sebe zmizet.

Připomíná vám to něco? Tipujete správně. Status v podstatě kopíruje funkce Snapchatu. Po Instagram Stories je tak už druhou aplikací z dílny Facebooku, která se Snapchatem významně inspirovala.

Testovací verze WhatsApp Status byla zachycena v pátek serverem BGR India, který uvedl, že nová funkce je zatím dostupná pouze omezenému okruhu uživatelů vybraných k testování její beta verze. Ve verzi pro Android by měla být záložka Status umístěna mezi aktuálně existujícími záložkami Hovory a Chaty.  

Stejně jako ve Snapchat Stories i ve WhatsApp Status by uživatelé měli mít k dispozici mnoho editačních nástrojů, jako je možnost kreslení či přidání textu nebo samolepek do obrázku. Po kliknutí na tlačítko odeslat se Status nasdílí s kontakty, které má uživatel ve svém seznamu. Ještě před odesláním má uživatel možnost zvolit, kterým uživatelům v jeho seznamu kontaktů se má Status zobrazit – ať už jednotlivým vybráním několika z nich, nebo zaškrtnutím celého seznamu a ručním odstraněním několika vybraných.

Beta verze funkce Status ponechá sdílený obsah dostupný po dobu 24 hodin. Na rozdíl od Snapchatu zde ale chybí možnost jeho dřívějšího smazání nebo naopak prodloužení doby, po kterou má být vybraným uživatelům dostupný.

Facebook se snaží napodobit úspěch Snapchatu

Snapchat uvedl své Stories před třemi roky a od té doby si aplikace získala více než 300 milionů denních uživatelů. Každý den uživatelé po celém světě na Snapchatu zhlédnou kolem 10 miliard videí. Není proto divu, že se Facebook snaží funkce této aplikace napodobit, jak jen to jde.

Po letním spuštění Instagram Stories, které si během několika měsíců své existence získaly už více než 150 milionů denních uživatelů, testuje v současné době kromě WhatsApp Status podobnou funkci i v rámci Facebook Messenger. Ta by se měla jmenovat Messenger Day.

Informace o testování WhatsApp Status přišla jen několik týdnů poté, co WhatsApp změnil pravidla ochrany soukromí svých uživatelů, z níž lze usuzovat, že se platforma brzy otevře i inzerentům. Spuštění funkce Status by tak mohlo zafungovat jako lákadlo pro případné inzerenty.

WhatsApp nově umí posílat GIFy

Funkce Status však není jedinou novinkou, kterou WhatsApp pro své uživatele přichystal. Server The Next Web včera informoval, že nová verze aplikace pro iOS nově umožňuje posílání GIFů. Stejně jako v případě Facebook Messengeru si uživatelé pohyblivé obrázky mohou vybírat z knihovny Giphy.

Podle serveru The Next Web mohou navíc uživatelé GIF obrázky z knihovny před jejich odesláním editovat – přidávat k nim text, samolepky nebo do nich kreslit. Také je mohou zkracovat na požadovanou délku.

Další funkcí je pak možnost převedení videa o maximální délce 6 sekund na formát GIF. Uživatelé tak mohou vybrat jakékoliv video požadované délky z paměti jejich telefonu a odeslat jej jako GIF. Stejně tak mohou jako GIF odesílat Live fotografie a videa. Díky tomu budou moci Live fotografie přijímat i uživatelé, jejichž zařízení tento formiát nepodporuje.

Nové funkce už by měly být postupně zpřístupňovány všem uživatelům iOS, kteří si aplikaci aktualizují na její nejnovější verzi.

Zdroj: TechCrunch, AdWeek

Štítky dokumentu: Facebook Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: