Strašidelné! IKEA se inspiruje na Halloween kultovním hororem Osvícení

22. 10. 2014 | Petr Michl
Nebojte se, toto video je ryze fiktivní. Nikdo ze zákazníků IKEA nenašel ve skříních žádného kostlivce ani nespatřil duchy zavražděných.



Halloween se slaví na mnoha místech světa, včetně asijského Singapuru. Tamní pobočka IKEA při této příležitosti vytvořila reklamu, při které zaplesá srdce fanoušků filmové klasiky. Agentura BBH Asia Pacific ji pomohla přetvořit slavnou scénu z hororu režiséra Stanleyho Kubricka, Osvícení (v originále The Shining). Ve filmu jezdí ve šlapacím autíčku chlapec Danny po chodbách strašidelného hotelu, ve kterém je ubytován se svými rodiči. Tentokrát za kulisy posloužila pobočka IKEA, v jejichž spletitých zákoutích se už popravdě také nejedno dítě ztratilo. Možná i proto je s trochou přítmí a originální hororové hudby video tak uvěřitelné a nervy drásající. Posmrtné přízraky mladých dívek z filmu symbolizují na konci rodiče. Jejich pozměněná původní výzva Come play with us," má nicméně tentokrát poněkud komerčnější charakter.

Výtečné také je, že video není jen připomínkou svátku spojeného tradičně se strašidelnými příběhy, ale i prodloužené otevírací doby do 11 večer.

IKEA Singapore navíc navázala na video i soutěž na svých facebookových stránkách. Fanoušci v ní mají hledat konkrétní produkty IKEA v hororovém videu. Ten, kdo dá jako první pod příspěvek s otázkou ten správný printscreen,  vyhrává dárkový poukaz.

Značky tu a tam vzdávají hold pop kulturním fenoménům, včetně filmů. Přiznáme se, že jsme ale už dlouho neviděli něco takto propracovaného. Brrr a Bravo!

Zdroj: AOTW, Facebook IKEA Singapore

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: