Facebook nabídne ještě více hudby do videí zdarma

17. 1. 2018 | Milada Zemanová
Uživatelé Facebooku a Instagramu budou moci zdarma vybírat z nabídky milionů písní, které mohou umístit do svých videí bez obav z penalizace. A to včetně interpretů, jako jsou Kanye West, Lady Gaga, Taylor Swift, Adele, Pink nebo Metallica.

Zdroj: Facebook / Sound Collection 

Nahrát video ze svatby, aby vám byl u něj záhy smazán zvuk, protože hudba při tanci ženicha s nevěstou je chráněná copyrightem — to je tedy pořádná pruda. A nutno dodat, že na YouTube to je běžnou praxí. Facebook se snaží uživatelům publikujícím videa na jeho platformách situaci ulehčit. Již v loňském roce navázal partnerství s UMG and Sony/ATV a nyní domlouvá podmínky s dalšími třemi vydavateli, konkrétně s Global Music Rights, HFA/Rumblefish a Kobalt Music Publishing. Tato nabídka milionů hudebních podkresů a zvukových efektů bude k dispozici zdarma, ale pouze u videí na Facebooku, Instagramu, v Messengeru a zařízení pro virtuální realitu Oculus Rift.

Tamara Hrivnaková, vedoucí oddělení pro vývoj hudby a vztahů, k těmto smlouvám uvedla:

„Cíle hudby a Facebooku jsou ve své podstatě totožné. Spojují lidi, umožňují jim sdílet své příběhy, emoce a vytvářejí pouta. Díky propojení Facebooku a hudebního průmyslu vzniká mnohem více způsobů, jak se stát oblíbeným umělcem a oslovit nové fanoušky.”

Již v prosinci loňského roku Facebook informoval, že jejich hudební platforma Sound Collection nabídne celou řadu hudebních podkladů a zvukových efektů. Součástí této dohody s hudebními vydavateli je, že uživatelé mohou personalizovat své hudební zážitky na Facebooku, Instagramu, Messengeru a Oculu, která budou sdílet se svými přáteli a rodinou.

Díky těmto smlouvám mohou lidé na Facebooku vybírat z široké nabídky interpretů, mezi kterými jsou například Lady Gaga, Taylor Swift, Kanye West, Enrique Iglesias, Lil Wayne, Mariah Carey, Adele, Jay-Z, Coldplay, Pink, Metallica a mnozí další. Umělci tak získávají široký prostor, ve kterém mohou oslovit nové fanoušky a současně se jedná o způsob, kterým budou poctivě placeny poplatky za hudbu. A ty půjdou z účtu Facebooku. Tyto smlouvy jsou pro něj především investicí, která má učinit jeho platformy příznivější pro videotvůrce.

Již tak rozsáhlou nabídku nyní Facebook rozšířil o další tři vydavatele a tím o desítky milionů písní, které lze využít na této platformě. Nově se tak do repertoáru zařadí interpreti jako Pharrell Williams, Bruno Mars, Drake a Bruce Springsteen.

Willard Ahdritz, CEO Kobalt Music Publishing, k celé smlouvě s Facebookem dodal, že jeho firma zajistí, aby interpreti byli spravedlivě placeni.

Tyto nově vznikající smlouvy tak jistě přivítají všichni stávající i budoucí tvůrci videí. Pro svá videa si vyberou z široké nabídky hudebních podkresů a nebudou se muset zaobírat autorskými právy ani licenčními poplatky.

Zdroje: Facebook , WERSM , Adweek , Billboard

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: