John Lewis přichází s vánoční reklamou s plyšovým obrem Mozem

14. 11. 2017 | Petr Michl
Příšeru pod postelí jste asi nikdy nechtěli, že? Až spatříte plyšového obra #MozTheMonster, své stanovisko přehodnotíte.



Zodpovědný marketér dělá na vánočních kampaních minimálně od konce léta. Stejně je tu ale okamžik, který předznamenává, že reklamní Vánoce byly zahájeny: reklama od britského obchodního řetězce John Lewis. Ani té letošní nechybí dokonalá produkce a dojetí. Hlavní hrdina #MozTheMonster je jakýmsi mixem postav Jů a Hele  a Pučmelouda z Včelích medvídků, přesto to je dobrák od kosti — tedy přesněji řečeno od plyše.

Toto víc než dvoumetrové chundelaté stvoření se schovává pod postelí, kterou obývá malý Joe. Nečekejte příběh o chlapci vystrašeném na smrt z příšery pod jeho pelestí. Z počátku Joe samozřejmě z hlasitě chrápajícího monstra moc nadšený není.

Časem se ovšem skamarádí a Joe s Mozem si po nocích hrají nebo si závodí s autíčky na autodráze. Nikdo ovšem neříká, že to prospívá chlapcově spánkovému režimu. Přes den bývá tak unavený, že ani nedokáže napsat Santa Clausovi seznam svých vánočních přání. Moz si tuto situaci uvědomuje, a proto je jeho dárek aktem nesobecké lásky a sebeobětování. Na to se ale už musíte podívat sami.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/sa5dzQhvbiI" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Sluší se dodat, že vánoční tradice byla dodržena i u reklamní agentury: tou byla opět Adam & Eve/DDB. Se střihem a postprodukcí ale nově vypomáhala velká hvězda v podobě Michela Gondryho, neortodoxního tvůrce reklam a hudebních klipů, jenž se stal i uznávaným hollywoodským režisérem (mimo jiné filmu Věčný svit neposkvrněné mysli, pozn. red.). Ani pro takovou personu není nic jednoduchého pokračovat v sérii reklam s takovým ohlasem. „Když jsem pověděl své bývalé přítelkyni o tom, že se budu podílet na vánoční reklamě pro John Lewis, řekla mi: máš na co navazovat. Nezapomeň na to, že tyhle reklamy musí lidi rozplakat. Minulý týden jsem jí to ukázal a brečela," prozradil dle The Telegraph Gondry.  

Reklamy z této série se také vyznačují coverem populární písně. Tentokrát přezpívala Golden Slumbers od Beatles skupina Elbow, která si song přidá na své nadcházející bets of album. Sluší se také dodat, že nebude chybět ani merchandise.

Jezevec k loňské reklamě byl poněkud vypelichaný, „Pučmeloud" Moz sice také nedosahuje kvalit z obrazovky, ale má něco do sebe. Pořídíte ho za 20 liber a 10 % z výnosů půjde na neziskovou organizaci věnující se dětem, Barbando.

Kam dál?

U vánočních reklam řetězce John Lewis se nevyhneme srovnání s těmi vysílanými v předchozích letech. Musíme přiznat, že loňský #BusterTheBoxer nás dostal víc, mimo jiné svou neotřelostí a nečekaným „boxerským závěrem" na trampolíně. Reklamu si připomeňte ZDE

Loni těšil Británii dojemný příběh o osamělém muži na Měsíci, kterému k vánocům obstarala malá dívka dalekohled, aby mohl opět pohlédnout na Zemi pořádně z blízka. Jedná se o reklamu #ManOnTheMoon.

Možná dosud nejmilovanějším hrdinou reklam John Lewis je pak tučňák Monty.

Za nic se ale nemusí stydět ani kreslená reklama Medvěd a zajíc. V článku, jež jí připomíná, najdete i spot The Long Wait z roku 2011, který je dosud mnohými považován za nejlepší z vánoční série epických spotů John Lewis. 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: