Díky nové funkci se budou odkazy na Facebooku načítat až o třetinu rychleji

8. 9. 2016 | Kateřina Tauchenová
Facebook pokračuje ve své snaze zpříjemnit prohližení obsahu lidem, kteří na něj přicházejí ze svých mobilních zařízení. Jeho posledním krokem je přednačítání stránek dříve, než uživatel vůbec klikne na odkaz.

Podíl uživatelů, kteří Facebook užívají prostřednictvím svého mobilního zařízení, stále roste. Je proto logické, že se Facebook snaží prohlížení z mobilů a tabletů co nejvíce usnadnit a zpříjemnit. Poslední novinkou, kterou za tímto účelem spustil, je funkce „prefetching“.

Prefetching Facebook definuje jako „přednačítání obsahu v mobilní aplikaci Facebook předtím, než uživatel na odkaz vůbec klikne.“ Jinými slovy řečeno, díky této funkci se bude obsah mobilních stránek zobrazených přímo v rámci aplikace Facebook načítat až o 29 procent rychleji než teď. To může znamenat zrychlení načítání o cenné desítky setin až vteřiny. Vzhledem k tomu, že právě pomalé načítání webů je jedním z největších mínusů mobilního prohlížení, jedná se o velmi užitečnou funkci. Až 40 procent návštěvníků webových stránek totiž stránky opustí, pokud se načítají déle než tři sekundy.  

Facebook bude přednačítat stránky, na něž vede odkaz z mobilní reklamy, pokud vyhodnotí, že uživatel na reklamu s největší pravděpodobností klikne. Něco podobného už přitom nyní dělá u odkazů v organických příspěvcích.  Díky tomu, pokud uživatel na reklamu skutečně klikne, se daná stránka objeví takřka okamžitě. Obrázky a interaktivní doplňky na stránce se ale začnou načítat až poté, co se stránka uživateli zobrazí, což je podobný mechanismus, jaký Facebook nyní využívá u Instant Articles.

Facebook  bude při prefetchingu zohledňovat výkonnost dané webové stránky a kvalitu připojení uživatele. Tímto způsobem bude Facebook moci zobrazit lidem tu správnou reklamu právě v okamžiku, kdy budou nejlépe schopni na ni reagovat.

Důvody vedoucí k zavedení této novinky Facebook uvedl v oznámení na svém blogu, kde mimo jiné píše, že „rychlé opuštění stránek ještě před jejich úplným načtením je problém nejen ve smyslu nesplnění obchodních cílů reklamy, jako je dokončení nákupu nebo vyplnění formuláře, ale znesnadňuje také měření výkonnosti facebookových reklam pomocí nástrojů třetích stran. Ty totiž při okamžitém opuštění stránky často nestihnou danou návštěvu vůbec zaznamenat, což zkresluje výsledky jejich měření a komplikuje případnou optimalizaci reklam.“

Rychlost načítání webových stránek, které lidi navštěvují z jeho aplikace, je jednou z věcí, na které se Facebook v poslední době důkladně zaměřuje. Minulý týden například vydal varování, že bude snižovat dosah reklam, které povedou na pomalu se načítající stránky.

Zdroje: We Are Social Media, Marketing Land

 

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: