E-commerce na Pinterestu - více sdílený je obsah, který nemá cenovku

17. 4. 2012 | Bednářová Daniela
Příspěvky s viditelnou cenou vypadají jako reklama, uživatelé Pinterestu je nechtějí sdílet.

Na virtuální nástěnku Pinterest můžete připínat obrázky, které se vám líbí. Týká se to architektury, fotografií, výtvarného umění, přírody nebo i oblečení, různých doplňků. V monoha případech se jedná o volně prodejné produkty a k připíchnutým obrázkům lze přidat i cenovku. Jaký vliv má viditelně umístěná cenovka u příspěvků na Pinterestu na jejich sdílení? Odpověď na tuto otázku zajímala společnost Pinreach a studenta Harvardu Joshe Yanga.

Ve společném výzkumu si za vzorek vzali milion přišpendlených obrázků a zjistili, že 1,2 % z nich je označeno cenovkou. Na Pinterestu je elektronické obcchodování v plném proudu. Potenciál Pinterestu je v případě internetových obchodů (obzvlášť se zbožím pro ženy) slibnější než u Twitteru nebo Facebooku. V celkovém objemu připíchnutých obrázků není až takový rozdíl, jestli je cenovka připojena. Když se ale výzkumníci zaměřili na konkrétní stránku věnovanou prodeji zboží přes internet, výsledky vypadaly velmi odlišně.

Velký internetový obchod, který měl u příspěvků bez cenovek v průměru kolem 135 sdílení (připíchnutí na vlastní nástěnku - tzv. repin), měl v průměru u produktů, na kterých byla cena viditelná, počet repinů jen 54,6. Podobně tomu bylo i u společnosti prodávající luxusní zboží.

Proč sdílejí uživatelé Pinterestu příspěvky internetových prodejců více, když na nich není uvedená cena? Podle Yanga a společnosti Pinreach je to hlavně tím, že cenovky u produktů odkazují k reklamnímu charakteru obsahu. A reklamu si na své nástěnky uživatelé Pinterestu dávat něchtějí. Takže rada pro firmy na Pinterestu - pokud chcete, aby se váš obsah rozšířil, nepřidávejte k němu údaj o ceně. Stačí odkaz na stránky vašeho e-shopu. Samozřejmě to nemusí platit vždy - třeba u lákání na slevu.

Zdroj: www.mashable.com, www.marketingmag.com.au  


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: