Facebook cílí svou novou reklamu na snad jednu z posledních skupin, která mu důvěřuje

3. 3. 2021 | Milada Zemanová
Malé a střední podniky tvoří 75 % celkového zisku z facebookových reklam. V novém spotu se je snaží motivovat ještě k vyššímu objemu inzerce. Není ovšem jasné, jestli mu jde o přínosy pro své inzerenty, nebo se nepřímo vyhraňuje proti personalizaci reklam působícím změnám, které plánuje brzy spustit Apple.

Facebook představil reklamu s hlasem herečky a zpěvačky Grace Jones, ve kterém se snaží motivovat malé střední obchody k nakoupení inzerce. A tím k budování lepších vztahů s jejich zákazníky. Za minutovým snímkem s názvem Good ideas deserve to be found (Dobré nápady si zaslouží, aby byly objeveny) stojí reklamní agentura Droga5 a režisér David Wilson z Riff Raff Films. Společně kladou důraz na unikátnost a přátelskou atmosféru malých středních podniků. Zavítáme tak například na jógu s kozami, kavárnu sloužící k adopci koček či k autorce ručně vyráběných kabelek.

Facebook se videem snaží zpopularizovat své nástroje pro inzerci a zřídil za tímto účelem i speciální sekci na webu. Upozorňuje, že Facebook je sociální platforma, lidé na ní scrollují, hledají inspiraci, a když je něco zaujme, zajímají se o daný projekt či produkt více. A právě zde je prostor pro podniky, aby zachytily pozornost uživatelů.

Producent z Droga5, Jake Herman, k celému spotu uvedl:

„Snažili jsme se vymyslet nejvhodnější tón kreativity, a také, kdo by mohl nejlépe reprezentovat vynalézavost, evoluci a ducha přeměny myšlenky na realitu. Hlas Grace Jonesové dodal personalizované reklamě nebezpečnou atraktivitu.”

Facebook se v posledních letech prezentuje jako partner malých středních podniků, v loňském roce vypsal například grantový program ve výši 100 milionů dolarů na pomoc podnikatelům. Malé střední podniky zde tvoří 75 % z celkových 70 miliard dolarů, které se ročně investují do inzerce. I to je jeden z důvodů, proč loňský bojkot inzerce ze strany velkých značek nezanechal na Facebooku výrazné finanční šrámy. Není tedy divu, že právě malé střední podniky jsou pro Facebook důležité.

Apple chce chránit soukromí svých uživatelů. Facebooku se to ovšem nelíbí

Je potřeba ovšem vnímat i probíhající spory mezi Facebookem a Applem v otázce plánovaných změn, které Apple představil v rámci ochrany osobních údajů svých uživatelů. V reakci Facebook publikoval několik reklam, mezi nimi byly i reklamy v nejčtenějších amerických denících, a obviňoval v nich Apple z útoku na malé střední podnikatele a otevřený internet.

Spot Good ideas deserve to be found vyzdvihuje přednosti personalizovaných reklam, ale již nezdůrazňuje, že pro personalizaci uživatelů s operačním systémem iOS bude nutný souhlas se sledováním. Lze ovšem očekávat, že ve chvíli, kdy lidé dostanou na výběr, zda souhlasí se svým sledováním, nebo ne, značná část svůj souhlas neudělí. A právě zde by mohlo dojít k omezení možnosti příjmů z inzerce Facebooku. A nezvrátí to případně ani povedený spot od jedné z nejuznávanějších reklamních agentur světa.

Zdroje: Muse by Clio, Fast Company, Inc.

Štítky dokumentu: Facebook Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: