Facebook koupil GIPHY a s tím i okno do našich emocí

18. 5. 2020 | Petr Michl
GIFy jedou a nejen ve smyčce. Facebook se proto rozhodl dát několik stovek milionů dolarů za akvizici platformy GIPHY a chystá její ještě větší propojení nejen s FB, ale především s Instagramem.


Zdroj: GIPHY

GIPHY je největší světovou platformou pro GIFy, šestivteřinové smyčky animací či videí, které dokážou perfektně vyjádřit to, co byste někdy opisovali dlouho slovy. Nyní má nového vlastníka, když se stala poslední akvizicí Facebooku.

Jde přitom o logické spojení. Už několik let jsou GIFy součástí komentářů a Stories na jeho platformách. Dokonce tvoří celých 50 % všech využití GIFů z GIPHY, polovina z toho pak z Instagramu, kde tvoří ve velkém doplněk Stories. A to vše má pokračovat nadále a ještě více se prohlubovat. „Spojením GIPHY a Instagramu dokážeme zjednodušit lidem nalezení toho správného GIFu nebo nálepky (sticker, pozn. red.) do Stories a zpráv. Obě dvě naše služby (myšleno Facebook a Instagram, pozn. red.) jsou velkými podporovateli komunity tvůrců a umělců — a to bude pokračovat. Spolu pro kohokoliv zjednodušíme sdílení jeho práce se světem.“

Dlouhá cesta k monetizaci

GIFy se poprvé objevily v roce 1987 a není to tak dlouho, co byly vnímány jako retro webdesignu z konce osmdesátých let a let devadesátých. Poslední roky ovšem znamenaly pro tento formát velkou renesanci. Mimo jiné právě díky platformám jako GIPHY či Tenor a jejich znovunalezenému využití v sociálních médiích. Přes velkou popularitu měla společnost GIPHY založená v roce 2013 dlouho problémy s monetizací. Až zhruba před dvěma lety ho našla u značek. V roce 2018 například výrobce tenisek Converse vytvořil na GIPHY kampaň s 32 back-to-school GIFY s hvězdou seriálu The Stranger Things, Millie Bobby Brown.

GIPHY začalo dělat GIFy na míru i pro další velké brandy, mezi nimi je třeba Absolut vodka, jejíž GIFy vidělo už 2,4 miliardy lidí.

Je zkrátka výhodou stát se součástí konverzací ve světě sociálních médiích, které přicházejí přirozeně. A když najdete při vyhledávání slova „burger" nebo „vodka" jako první GIF spojený s vaším brandem, má to cenu zlata.

Pro Facebook má GIPHY cenu i jako lakmusový papírek emocí

Kolik toho zlata je, je ovšem minimálně sporné. GIPHY není akciovou společností a nezveřejňuje tak podrobné hospodářské výsledky. Její obrat se ovšem údajně pohyboval v sedmiciferných číslech. To není vůbec špatné, z pohledu Facebooku jsou ovšem desítky milionů dolarů pouhým zakašláním.

Sdílejte tento článek:
Podobné články: