Facebook ruší Gowallu

12. 3. 2012 | BD
Po třech měsících, kdy měl Facebook geolokační službu Gowalla ve vlastnictví, se rozhodl ji zrušit. Kam půjdou její uživatelé?

Tato geolokační služba měla oslavovat třetí rok svého oficiálního představení na South by Southwest (SXSW) Interactive Conference v texaském Austinu - tedy na místě, kde v minulosti v rámci hudebního festivalu SXSW Music spolupracovala s Chevroletem na povedené mobilně marketingové kampani (Viz případová studie). Místo toho se ale dočkala pohřbu. Facebook nedávno koupil Gowallu a začlenil jednoho z jejích zakladatelů do práce na vylepšení profilů Timeline. Po třech měsících se ji ale rozhodl prostě zrušit.

Vliv Gowally na Facebook je v profilech Timeline patrný, uživatelé největší sociální sítě na světě mají nově možnost značit v mapě místa, kde žili a která navštívili. Ať už města nebo restaurace. U každé fotky nebo statusu je možné označit, kde byla fotka pořízena nebo kde byl status napsán. Facebook se tak snaží o ještě větší začlenění do každodenního života svých uživatelů.

Ale vytratil se herní potenciál, který Gowalla svým uživatelům nabízela. Vedle základní funkce check-in podporovala i výlety a v jejím rámci mohlo docházet i ke sbírání a vyměňování předmětů. To byl i jeden z hlavních rozdílů mezi Gowallou a Foursquare, které byly spuštěny zhruba ve stejnou dobu.

Facebook integroval do svých stránek některé geolokační prvky, ale ne všechny, které Gowalla sama o sobě nabízela. Uživatelé a hráči dostanou možnost stáhnout si seznam navštívených míst i obrázky, které na nich pořídili. Kam přejdou a jestli vůbec k někomu přejdou, není jisté. Mezi prvními se nabízí právě Facebook nebo Foursquare.

Zdroj: www.mashable.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: