Facebook spouští novou funkci 'Zobrazit více' a 'Zobrazit méně' k přizpůsobení Feedu

6. 10. 2022 | Petr Michl
Obsah od otravných účtů už lze na Facebooku dlouho „uspat na 30 dnů“. S rozmachem nevyžádaných Reels se platforma snaží snížit podráždění uživatelů dáním možnosti nastavit, zdali chcete určitého obsahu „zobrazit více”, nebo „zobrazit méně”.

Zdroj: Facebook Newsroom

Meta představuje další způsob, jak poskytnout více kontroly nad obsahem na Facebooku. „Zobrazit více” a „Zobrazit méně” je nová funkce, která má pomoci s přizpůsobováním obsahu, který se uživatelům zobrazuje v hlavním kanálu příspěvků.

Facebook kromě aktualizací od přátel, skupin a stránek, doporučuje příspěvky od tvůrců a komunit, o kterých uživatelé nemusí vědět, a pomáhá jim tak objevovat nový obsah. Vše, co uživatelé vidí ve svém Feedu, je díky strojovému učení jedinečně přizpůsobeno jejich zájmům.

Výběrem možnosti „Zobrazit více" se dočasně zvýší hodnocení daného příspěvku a dalšího podobného obsahu. Kliknutím na „Zobrazit méně" se hodnocení příspěvků nopak sníží. Cílem novinky je získat od uživatelů okamžitou zpětnou vazbu a učinit systémy umělé inteligence chytřejší a pohotovější.


Zdroj: Facebook Newsroom

Uživatelé si budou již brzy moci vybrat, zda chtějí vidět více nebo méně příspěvků od lidí, skupin a stránek, které sledují, nebo které jim Facebook navrhne. Tato možnost bude dostupná po kliknutí na nabídku se třemi tečkami v pravém horním rohu. Společnost Meta začíná novou funkci testovat také v Reels.

Právě Reels a jejich vnikání do Feedu nehledě na sledované účty bývá na Facebooku i Instagramu důvodem nespokojenosti mnoha uživatelů, včetně těch největších influenecerů. Představené nástroje tak mají tuto nespokojenost snížit. Už samotná nápodoba algoritmu TikToku je důkazem snahy Meta bojovat o čas strávený uživateli v rámci platformy. Dalším důkazem tohoto úsilí může být podobné upozornění na opouštění platformy při kliku na link vedoucí z ní, které autor tohoto článku vídá od 5. října.



Vidíte ho také? Napište nám do komentáře na FB stránku.

Zdroj: Facebook Newsroom

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: