Facebook zkouší nový druh reklamy

9. 8. 2012 | PeMi
Facebook se osměluje. Zkouší nový mobilní formát, který se zobrazí uživateli na většině obrazovky telefonu.

Facebook se osměluje. Zkouší nový mobilní formát, který se zobrazí uživateli na většině obrazovky telefonu. Největší světová sociální síť ví, že musí dokázat reklamně vytěžit i mobilní zařízení. Zároveň si uvědomuje, že většinu z nich tvoří mobilní telefony a na jejich displeje se sada displej reklamy po pravé straně nevejde jako u desktopové verze. I proto byla zatím mobilní reklama o Sponsored Stories, které se objevují v news feedu s běžnými příspěvky a navíc mají sociální kontext (zobrazují se jen přátelům těch, kteří se značkou již nějakým způsobem komunikují).

 

Nyní ovšem Facebook představil Mobile Ads for Apps, reklamy na aplikace, které ocení především jejich vývojáři. Velká změna je v tom, že sociální kontext postrádají. Lze je cílit na kohokoliv, stejně jako u zmíněné displej reklamy po pravé straně u desktopové verze. Uživatel bude po jejich rozkliknutí rovnou přesměrován na stránku aplikace – buď v Google Play či App Store (podle toho, zdali používá Android nebo IOS).

 

Budou se objevovat v news feedu jako ostatní nekomerční příspěvky. U Sponsored Story byla dosud obvyklá varianta, kdy byl sponzorovaný příspěvek vklíněn mezi ty běžné. Screenshoty nového formátu ovšem ukazují, že reklamy na aplikace by se měly ukazovat ve větších počtech najednou. Reálně tak dokážou zaplnit klidně i celou obrazovku mobilního telefonu. To je nový a mnohem více invazivní přístup. I proto je daný formát zatím pouze v testovací fázi s několika partnery, kdy se ozkouší, co vše uživatel ještě zvládne přijmout. Můžete zkusit štěstí a stát se jedním z nich skrze tento stručný přihlašovací formulář.

Jaký je váš názor? Vyrovná invazivnost příspěvků a překryv většiny displeje fakt, že jde o aplikace a tím tak s trochou nadsázky i o nabídku „vylepšení vybavení telefonu“?

 

Zdroj: developers.facebook.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: