Google chystá vlastní kamenné obchody

18. 2. 2013 | Petr Michl
Google se v offline světe inspiruje Applem. Chce mít vlastní kamenné obchody. Hlavním důvodem mají být Google Glasses.

Google byl po dlouhou dobu typickou technologickou firmou, která se zabývá vyvíjením nehmatatelného softwaru. Tíhu organizování práce v asijských továrnách nechával na výrobcích spotřební elektroniky s jeho softwarem, stejně se držel i od těžkého řemesla maloobchodu, v kterém se potkáváte se zákazníkem tváří v tvář. Podle zprávy portálu 9to5google ale tato strategie končí. Google se prý chystá otevřít vlastní obchody, prozatím v několika světových metropolích.

 Google Chrome kiosek v rámci obchodu Best Buy. Zdroj: Scott Beale / Flickr

 

Může za to jistě i to, že na trhu jsou již nějakou dobu přímo obrandované produkty Google Nexus a Chromebook. Navíc je značka Google pro mnohé srdcová záležitost. Najít pár desítek tisíc geeků, kteří by doma chtěli plyšového Androida, nebude pravděpodobně žádný problém. Tyto reklamní produkty ostatně již dávno existují. Logo Google můžete mít na plážovém ručníku, plastové láhvi, USB klíčích ve tvaru Lego kostky a Androida lze nosit třeba jako fleecovou čepici. Dle zdrojů 9to5google jsou však hlavním důvodem Google Glasses. Inovativní brýle připomínající scény ze sci-fi filmu Minority Report se budou prodávat za cenu v rozmezí 500 až 1 000 dolarů. Vedení společnosti se domnívá, že pro docenění jeho funkcí je nutné je vyzkoušet. Jedná se přeci jenom o jakousi „cool vychytávku z budoucnosti“ za cenu slušného laptopu. Proto, aby se produkt stal co nejvíce mainstreamovou záležitostí, jistě neuškodí dovolit lidem vyzkoušet si Google brýle přímo na očích.

 

Google má nyní přes 50 „Chrome koutků“ v rámci obchodů řetězce Best Buy. Jejich cíle nejsou nicméně primárně prodejní, ale spíše edukativní. Dříve měl na omezený čas obchody na 5 světových letištích ve spolupráci se společností Virgin. V budování obchodů je ale i tak velký nováček. Velkým vzorem v tom, jak sestavit kamenný obchod, může být jistě Apple. Fyzické prodejní místo bylo posedlostí Stevea Jobse a při jeho vývoji bylo smeteno ze stolu několik desítek variant a mnohokrát byly upravované i modely obchodů ve velikosti 1:1. Dřina se nicméně vydařila, obchody Apple jsou ikonou. Současný CEO společnosti, Tim Cook, se dokonce vyjádřil, že nejsou pouhými obchody, jsou tváří společnosti. Pro Google nicméně mohou být pouze velmi volnou Inspirací, v duchu své tradice si totiž Apple nedávno nechal koncept svého obchodu patentovat.

Zdroje: 9to5google.com, www.marketingland.com, www.googlestore.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: