IKEA představila vlastní minimalistické bydlení

25. 11. 2020 | Milada Zemanová
Řetězec s nábytkem IKEA přišel s bydlením, které se nachází na 17 metrech čtverečních. Na této ploše obsahuje vše, co k bydlení potřebujete a je navíc vysoce ekologické.

Společnost IKEA se dlouhodobě věnuje ekologickým projektům a otázce udržitelnosti. V roce 2012 představila svůj cíl s názvem People & Planet Positive a nyní v rámci těchto aktivit pokročila zase o kus dál. Představila totiž vlastní minimalistické bydlení.

Projekt s názvem Tiny Home se nachází se na 17 metrech čtverečních a je pojízdný. Na projektu se totiž podílela americká společnost Escape, která je výrobcem přívěsů a mobilních domů. V původním plánu měl tento obytný dům vyjet napřič Spojenými státy, ale koronavirová epidemie tuto možnost překazila. Proto se projekt převedl do online prostředí a lidé z celého světa si jej mohou virtuálně prohlédnout.

Ačkoliv je tedy toto bydlení skutečně malé, tak v sobě zahrnuje koupelnu, kuchyni, ložnici i kancelář. Navíc je vybaveno solárními panely a kompostovací toaletou. I samotný nábytek je promyšlený do nejmenších detailů a ekologický. Kuchyňská skříň je tvořena z recyklovaných PET lahví. A například stůl v obývací části je možné rozložit do několika velikostí, takže může sloužit jako jídelní či konferenční stůl a případně se dá zcela sklopit.

IKEA k celému projektu uvedla:

„Zcela od základu jsme postavili udržitelný malý dům. Chceme s jeho pomocí vzdělávat a inspirovat spotřebitele k tomu, aby přinesli udržitelnost do svých vlastních životů. A ukázat jim, že malá každodenní rozhodnutí mohou mít velký dopad při budování lepšího a udržitelnějšího světa.“

Podle dosavadních informací IKEA neplánuje tyto pojízdné domy vyrábět ve velkém. Cílem projektu Tiny Home bylo především ukázat, že lze vytvořit útulné a ekologické bydlení i na malé užitné ploše. Jak se to společnosti IKEA a agentuře Vox Creative podařilo, se podívejte na fotografiích níže.

Zdroje: IKEA, The Spaces, Josiah and Steph Photography

 

Tip redakce

Letos v říjnu řetězec IKEA představil své produkty v emotivní kampani, která má lidi motivovat, aby se snažili o změnu a záchranu životního prostředí. Připomíná, že i jednotlivá akce, pokud ji udělá větší počet lidí, může mít velký dopad.

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: