Instagram rozšiřuje API a umožňuje přístup nástrojům třetích stran

28. 7. 2017 | Milada Zemanová
Díky novému API rozšíření získají firmy na Instagramu nejen přístup k důležitým statistikám, ale také budou moci snadno a efektivně pracovat s komentáři.

Instagram oznámil, že rozšiřuje svoje API přístupy a umožní tak přístup platformám třetích stran. Díky tomu budou marketéři moci lépe sledovat výsledky svých aktivit na Instagramu a efektivně realizovat jednotlivé marketingové kroky. Nicméně, aby mohli tyto funkce využívat, musí se přihlásit pomocí Facebooku do svého marketingového rozhraní.

Pokud dříve firmy chtěly vědět, kolik lidí uživatelů oslovily pomocí svého organického obsahu nebo kolik reakcí získaly jejich Stories, musely si otevřít Instagram aplikaci. Toto již ale nebude dále nutné.

Instagram k uveřejněné změně uvedl: „Firmy sledovaly statistiky, které jim poskytovaly údaje o obsahu a celkové výkonnosti jejich Instagram profilu. Nyní si budou moci prohlédnout tyto důležité statistiky přímo v Instagram API. Díky tomu budou jednotlivé firmy moci snáze sledovat dění na svém Instagramu pomocí nástrojů třetích stran, tedy mimo samotný Instagram”.

Tato změna znamená, že více nástrojů třetích stran bude moci poskytnout detailní data a funkce z Instagramu. Pro příklad se můžete podívat na aplikaci Iconosquare na obrázku níže.

CEO společnosti Iconosquare k celé spolupráci prohlásil: „Instagram API znamená velkou změnu, která nám pomáhá přenést náš produkt na další úroveň, a my tak můžeme usnadnit život marketérům na Instagramu. Víme, že naši zákazníci si zamilují integraci dlouho očekávaných statistik, jako jsou Stories, video analýza, demografické údaje followerů, případně dosah”.

Další funkcí, kterou tato API přináší, je spravování komentářů. Značky budou moci reagovat přímo ze svého rozhraní a v případě zájmu komentáře schovají případně je dokonce zcela vypnou.

Zmíněná funkce se může ukázat jako obzvláště užitečná pro monitoring sociálních sítí.
Firma například nakonfiguruje svůj software pro správu sociálního marketingu, aby sledoval komentáře s určitými klíčovými slovy, nebo každý komentář odesílal pomocí speciálního nástroje, případně automaticky skrýval urážlivé komentáře nebo odstranil komunikační vlákna, která jsou plná spamu.

Uvedené API rozšíření je aktuálně dostupné všem Facebookovým a Instagramovým marketingovým partnerům a pro investory bude plošně k dispozici během následujících týdnů.

Pokud budete chtít využívat zmíněné API rozšíření, pak si dejte pozor, abyste skutečně využívali platformu marketingového partnera Instagramu. Instagram totiž zrušil celou řadu neschválených nástrojů, které používaly přístup k Instagramu proti smluvním podmínkám, Mezi nimi například populární bot Instagress a Mass Planner.

Aby nedošlo ke zmatení mezi schválenými a neschválenými aplikacemi, poskytuje Instagram na svých stránkách Instagram Business seznam schválených marketingových partnerů.


Zdroje: Social media today, Instagram, Iconosquare, The Verge, Fstoppers, Martech

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: