Instagram spouští funkci Reels. Chce konkurovat TikToku

14. 11. 2019 | Milada Zemanová
Stories se rozrostou o funkci Reels. Ta umožní nahrávat krátká videa doplněná hudbou a ta sdílet se svou komunitou. Chce využít oblíbenosti, která se dostává čínské platformě TikTok.

Sociální síť TikTok je stále populárnější a zálibu v ní nachází především mladší generace. Instagram nyní přichází z vlastní verzí této platformy, která kombinuje video a hudbu. Nová funkce od Instagramu nese název Reels a umožní vytvářet videa o délce 15 vteřin, která budou doprovázena hudbou. Navíc v sekci Explore přibude možnost To Reels, kde se právě zmíněná videa budou zobrazovat.

Hlavní novinkou, kterou uživatelé Instagramu neznají, je, že v rámci Reels budou moci vytvářet obsah podle přednastavené šablony.

Funkce Reels je tento týden spuštěna na iOS a Android zařízeních v Brazílii. Instagram se v Brazílii těší velké popularitě a navíc jsou místní lidé velkými hudebními nadšenci, a tak se jedná o ideální testovací trh. Současně zde není TikTok tolik populární, takže uživatelé s ním nebudou novinku Reels moc porovnávat. Podle toho, jak se zde Reels osvědčí, tak budou spuštěny i v dalších zemích.

Na TikToku válí zejména tzv. lip-sync videa. Jedná se o video, kdy se uživatelé natáčejí při předstíraném zpěvu. Vlastně takové karaoky, akorát bez hlasu. Jde spíše o nápodobu či úplně novou verzi útržku hudebního klipu než o zpěv. Popularita TikToku staví na tom, že si lidé ze sebe dělají legraci, svůj obličej přetváří do různých grimas a to vše proto, aby pobavili své publikum. Což je opak důstojného a (mírně vylepšeného) autentického obrazu, který se lidé spíše snaží vybudovat na Instagramu.

Jak Reels fungují

Uživatelé uvidí tuto funkci klasicky ve svých Stories, hned vedle možností Boomerang a Super-Zoom. Následně mohou natočit video bez zvuku, vybrat si hudbu z obsáhlé knihovny nebo si vypůjčit audio z jiného již publikovaného videa . Dále do nich bude možné přidávat text, který se zobrazí například jen ve vybrané části videa. Také bude možné přidat transparentní vrstvu, díky které bude výsledné video působit více plasticky.

Ve chvíli, kdy budou uživatelé spokojeni s výsledkem, mohou svůj výtvor uveřejnit přes Stories, sdílet ho s kontakty v seznamu Close friends nebo poslat přes soukromou zprávu .

Jak by video v rámci Reels vypadalo, se můžete podívat níže.

Ředitel produktového managementu pro Instagramu, Robby Stein, uvedl, že se sice Reels v mnohém podobají TikToku, ale rozhodně tyto dvě funkce nejsou identické.

Instagram se tak může stát místem, kam lidé budou publikovat často šílená videa. Pokud se tedy osvědčí a bude k dispozici i globálně. Reels bude těžit z osvědčených taktik Instagramu a populárních funkcí TikToku. Pokud jej tedy Instagram rozšíří i do dalších zemí, můžeme očekávat, že zaznamená úspěch.

Toto ovšem není poprvé, kdy se Facebook snaží konkurovat TikToku. V roce 2018 například spustil aplikaci Lasso. Ta uživatelům umožňuje natáčet krátká a zábavná lip sync videa. Aplikace Lasso se ale u uživatelů příliš neosvědčila. Reels nabízí v mnohém něco podobného, akorát funkci integruje do ekosystému Instagramu. Přesně tato taktika se mu nad očekávání vyplatila ve Stories, kdy naučil zachycování pomíjivých momentů výrazně starší uživatelskou bázi než na Snapchatu. Třeba se tak velká sociálně-mediální loupež podaří i tentokrát.

Zdroje: TechCrunchMashable

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: