John Oliver naložil Facebooku parodií jeho omluvné reklamy

1. 8. 2018 | Petr Michl

Pořad HBO Last Week Tonight with John Oliver má být komediálním programem, ve skutečnosti ale často přináší skvělou investigativní žurnalistiku a někdy prostě jen nastaví zrcadlo těm, co to potřebují. Mezi ty patřil v nedělním vysílání posledního dílu i Facebook.

Ten po oznámení výsledků za druhý kvartál tohoto roku ztratil bezmála pětinu své hodnoty. „To je hodnota celosvětového obchodu se sýrem," zasadil dosud historicky největší pád akcií technologického giganta do kontextu John Oliver.

Reálným dodatkem budiž to, že příčinou bezmála 20% pádu akcií během 48 hodin bylo zejména zpomalení růstu uživatelské báze a oslabení množství denních uživatelů na důležitých trzích. Lidsky řečeno: je něco na tom, že lidé nechodí na Facebook tak často kvůli obavám ze zneužití jejich soukromých dat. Spouštěčem tohoto strachu byla přitom medializace praktik společnosti Cambridge Analytica. Facebook si brzy uvědomil, že jde o průšvih. Mimo to, že Mark Zuckerberg například stanul před americkým Kongresem, vydal dokonce omluvnou reklamu slibující, že Facebook už bude na soukromá data dávat pozor.

Olivera to rozhodně nijak nepřesvědčilo, a proto také přišel s vlastní verzí reklamy, která má prosit uživatele o odpuštění. A je mnohem upřímnější, podívejte se na ní v druhé půlce následujícího videa.

Případně přikládáme překlad samotné reklamy

„Přišel jsi sem pro přátele, poznal jsi přátele přátel... My jsme sem přišli pro tvoje data a data všech, s kým si přišel do kontaktu  – od tvých starých přátel ze střední až po tvou babičku... a její přátele ze střední.

Tvoje data nám umožnila vydělat tunu peněz za reklamu od korporací, vývojářů aplikací a z polických kampaní. Potom jsme zjistili, že má tvůj strejda vazby na Klan (Ku Klux Klan, pozn. red.). Hádej co, zjistili jsme, že můžeme vydělat i na tom.


Vážně lidi, vydělali jsme na tom tolik peněz, že si to ani neumíte představit. Jenomže pak jste na to přišli a my jsme museli svědčit, vydat omluvné reklamy plné nesmyslů a také jsme mohli ztratit 120 miliard dolarů.

Ale je to o tomto. Nic se nezmění. Máme vaše data, data vašich přátel. A vážně, kam hodláte jít, na Friendster? Jděte do p...dele.

A díky tomu budeme stále nacházet nenápadné cesty, jak narušit vaše soukromí, abychom mohli dělat to, pro co bylo toto místo postaveno: pro vytváření bezpečného přístavu pro rasistické trolly, způsob, jak můžete závidět lidem, co jste neviděli roky, a místo, kde můžete promrhat svůj život sledováním videí s kočkami žeroucími kukuřici, s psy jezdícími na koních a s dětmi, co ze sebe vymlacují duši. A přitom všem budeme vydělávat božské množství peněz.

Facebook – vlastníme, co jste."  



Která verze dle vás odpovídala víc realitě?

Kam dál?

John Oliver ve videu naráží na to, že Mark Zuckerberg mluvil o tom, že popírači Holocaustu se nemýlí schválně. To má souvislost s praktickou politikou největšího sociálního média. Facebook prohlásil, že nehodlá fake news nijak mazat ani cenzurovat.

Pokud ale chcete pokračovat na humorné vlně, podívejte se na memy s Markem Zuckerbergem parodujícího jeho slyšení u amerického Kongresu.

Štítky dokumentu: Facebook Virální marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: