Konec 'rasismu' fotoaparátů. Reklama Googlu pro Super Bowl oslavuje jeho technologii k realistickému zachycení tmavých odstínů kůže

11. 2. 2022 | Petr Michl
Tváře lidí s tmavší barvou kůže na snímcích pořízených mobilní telefony obvykle ztrácí svou hloubku, lesknou se nebo jsou nepřirozeně „vyběleny“. Technologie Real Tone na telefonech Pixel 6 od společnosti Googlu má toto napravit. A její reklama pro Super Bowl je právě oslavou této technologie doplněná písní od Beth Lizzo.


Beth Lizzo (na snímku uprostřed) dodala hlas nové kampani Googlu. Zdroj: Google 


Vynálezy, zákony, ale třeba i architektura zcela logicky odrážejí rozhled jejich tvůrců i prostředí, v kterém se pohybují. Je to patrné třeba na plánování měst a veřejném prostoru, který obvykle zdaleka nemyslí tak na ženy. Některé věci ale v sobě nesou nevědomě i rasovou nevyváženost. Automatické režimy na fotoaparátech v mobilech jsou například trénované na to, aby co nejlépe zachytily tváře lidí.

Tato snaha se ovšem bohužel netýká lidí s rozdílnou než bílou barvou kůže. U nich si mobilní fotoaparáty obvykle neví rady a na pořízených snímcích se jejich detaily tváře totálně ztrácí v tmavých stínech, lesknou se nebo jsou nepřirozeně „vyběleny“. Jednoduše z toho důvodu, že za jejich technologií stojí primárně lidé se světlou barvou kůže pohybující se v prostředí podobně vypadajících lidí.

Google k tomu v blogu říká:

Technologie fotoaparátů, včetně té naší, příliš dlouho zklamávala barevné lidi tím, že vypadali buď rozmazaně, nebo příliš nepřirozeně světle či tmavě. Protože si každý zaslouží být viděn takový, jaký skutečně je, jsme odhodláni tento nedostatek odstranit. Barevní zaměstnanci společnosti Google se dobrovolně zapojili do testování fotoaparátu v zařízení Pixel 6 před jeho uvedením na trh a poskytli nám informace o tom, co funguje a co by mohlo být lepší. Externě jsme spolupracovali s odborníky na obraz, kteří strávili měsíce s našimi inženýry, testovali kameru a poskytovali podrobnou a promyšlenou zpětnou vazbu, která pomohla zlepšit naše produkty pro kameru a úpravy, včetně přidání výrazně většího počtu portrétů barevných lidí do souborů obrazových dat, z nichž se trénují modely našeho fotoaparátu.“

Výsledkem je pak technologie Real Tone zabudovaná v rámci fotoaparátu na telefonu Pixel 6 a Pixel 6 Pro dostupná od října loňského roku.

Reklama pro letošní Super Bowl je pak oslavou této technologie a je de facto koláží portrétů dobře vyvedených portrétů s tmavším odstínem kůže, včetně zpěvačky Beth Lizzo.  Tato instagramová královna #selflove zpívá pro kampaň vytvořenou píseň s poselstvím: „Když mě miluješ. Miluješ mě se vším, nebo vůbec.“

Reklamy vytvořené pro největší reklamní svátek světa jsou obzvláště tento rok vtipnými hříčkami naplněnými celebritami. Spot Googlu v tomto vyniká, protože nenabízí jen instantní zasmání, ale technologii, která může velké části světové populace nabídnout to, že jejich fotoaparátem zachycené vzpomínky budou více odpovídat realitě. A to není vůbec málo.

Tip redakce:

Google již vytvořil speciálně pro Super Bowl několik nezapomenutelných spotů. Mezi reklamy, které na lidech zanechají dojem a pravděpodobně i slzy v očích, patří jistě i ta z roku 2020. Pokračuje v příběhu jedné lásky, který začal jiným reklamním spotem před deseti lety. Ve spotu nazvaném Loretta se setkáváme s 85letým mužem, který si chce uchovat vzpomínky na svou zesnulou ženu. O pomoc požádá hlasovou asistentku s umělou inteligencí od společnosti Google.

Přesunutí pozornosti z budování informačního monopolu na dojemné životní osudy jednotlivců je úspěšnou kreativní strategií společnosti Google již mnoho let. 

Využila ji i při tvorbě prvního spotu, který pomocí vyhledávacích frází převypráví celý milostný příběh. Od googlení „studium v zahraničí Paříž Francie” přes „přelož tu es très mignon” (ty jsi tak roztomilý) až po „vyhledej kostely v Paříži” a „jak se sestavuje kolébka.” Autenticitu zde zajišťují drobné překlepy (Louve – Louvre), které našeptávač Google hravě spraví.

Reklama Parisian Love (Pařížská láska) se také objevila prvně během Super Bowlu, konkrétně v roce 2010. Podívejte se na ni níže. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: